רמת השקיפות בפייסבוק עולה מדרגה – מהיום ניתן לראות מודעות פרסום, של עסק או ארגון, דרך הדף העסקי שלו בפייסבוק. בכלל זה דפים עסקיים של מתחרים. כמובן שממש כשם שאתה יכול לראות את המודעות של המתחרים שלך, כך הם יוכלו לראות את המודעות שאתה מפרסם.

איך עושים את זה?

נכנסים לדף עסקי של עסק אותו מבקשים לבדוק, מקליקים על טאב בשם INFO AND ADDS (או פרטים ומידע בעברית) ומקבלים חשיפה לכל המודעות

החלק המדהים הוא שנוכל לקבל מידע על מפרסמים ועל מסעות הפרסום שהם מנהלים, גם אם אנחנו לא מוגדרים כקהל היעד שלהם ולמעשה המודעות לא מוצגות בפנינו. הקישורים שיהיו במודעה יהיו זמינים לנו ונוכל לראות לאן הם מובילים. מה שלא נוכל לראות הן התגובות, הלייקים או השיתופים שהיו למודעה המקורית.
אם המפרסם מפרסם את המודעות שלו למדינות שונות, נוכל אף לראות את המודעות שלו לפי האזורים הגאוגרפיים: 

בנוסף, פייסבוק מעמידה בפנינו את האפשרות ללמוד יותר על עסקים וארגונים, גם אם אינם מפרסמים. למשל, נוכל לראות שינויים שבוצעו בשם העמוד, התאריך בו נוצר העמוד וכמות המידע תלך ותגדל ממש בקרוב, מבטיחים לנו בפייסבוק.

עוד מהלך של פייסבוק נוגע לטיפול בפעילות פוליטית ברשת, שכרגע פחות רלוונטית אלינו. ב-24 במאי הודיעו כי כל המודעות שנוגעות לבחירות (בחירות אמצע כהונה בארה"ב) יסומנו באופן מיוחד, כולל כותרת החושפת את שם המפרסם העומד מאחורי המודעה. זה נועד בעיקר למקרים בהם המפרסם ושם העמוד אינם אותו גורם. אבל המהלך הזה כרגע נוגע לארה"ב, למרות שבהמשך מדובר גם בברזיל, ומי יודע, אולי גם הבחירות הקרובות אצלנו יסמנו את אותו מהלך.

אבל אנחנו ניפגש עוד הרבה לפני שזה יקרה.

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן