היי ושבוע נפלא לך!

בשבוע שעבר שלחתי לך סרטון הסבר על הכפתור החדש שהתווסף בדפים העסקיים. כמובן שאת הסרטון הזה פרסמתי גם בפייסבוק.

אבל להבדיל מרוב הפעמים שאני מפרסמת בפייסבוק ידעתי שהפעם לא אוכל לקדם את הסרטון במימון (מטעמי חוקים של פייסבוק), כדי שיזכה בחשיפה גדולה משמעותית מזו שהוא יקבל באופן אורגני. לכן, כדי שבכל זאת הסרטון יזכה בחשיפה משמעותית, הפעלתי כמה טריקים שמאפשרים לבעלי עסקים לקבל חשיפה גדולה לפוסטים שלהם ללא השקעה כספית.

הסרטון הגיע לחשיפה של 2,864 איש, מעל 100 איש הקליקו על הסרטון כדי לצפות בו, והוא יצר כמה עשרות של תגובות, לייקים ושיתופים. החלטתי לשתף אותך בכמה מהטיפים שאני מלמדת בדרך כלל בקורסים שלי.

זה אולי הסעיף המאתגר והמשמעותי ביותר ביצירת חשיפה בפייסבוק. זה מאתגר משום שזה מחייב אותך להתמיד במתן ערך לקהל שלך. וזה משמעותי משום שברגע שיש לך קהל שעוקב אחריך הוא יהיה הראשון להגיב לך ולהפיץ את הידע שלך (כלומר אותך!) לחברים שלו בפייסבוק. וחוץ מזה, על פי המנגנון של פייסבוק – אלו שמגיבים לך יהיו הראשונים לראות את העדכונים שלך. כך שמאוד כדאי לך שכמה יותר אנשים יגיבו לפוסטים שלך בפייסבוק.

השיתוף לפרופיל האישי מזכה את הפוסט לחשיפה של כמה מאות אנשים. ברור שלהבדיל מהקהל שנמצא בדף העסקי, בפרופיל האישי יש אנשים פחות ממוקדים לתחום העיסוק שלך, אבל כמעט תמיד יש שם כאלה שכן מתעניינים ועדיין לא עברו לדף העסקי ולכן החשיפה הזאת יכולה להיות מאוד משמעותית. חוץ מזה בפרופיל אישי יש חברים ומשפחה ואנשים שרוצים לפרגן לנו בלייקים או בשיתופים מה שמפיץ את הפוסטים שלנו (אותנו) לקהל רחב נוסף.

תהיו בטוחים שבכל הפוסטים שלכם אתם נותנים ערך לאנשים. אלו יכולים להיות טיפים, תובנות, פוסטים של השראה, ניתוחי מקרה או כל דבר אחר שאתם יודעים שיכול לעניין את הקהל שלכם ולהיות בעל ערך עבורו. זה גם מחזק את הקהילה עליה דיברתי בסעיף 1 וגם גורם לאנשים להגיב, להודות, לשתף את החומרים שלכם מה שיוצר חשיפה משמעותית גדולה יותר.

את הסרטון שלי הוצאתי בו ברגע שקיבלתי את הכפתור החדש הזה. לכן העוקבים אחריי טרם ראו את הכפתור הזה – וזה בהחלט חידש להם. גם אתם תהיו עם אצבע על הדופק לגבי תזמון הפוסטים שלכם. אם אתם עוסקים באימון הורים לילדים – תנו ערך לדוגמה סביב החופשות של הילדים. אם אתם עוסקים בדיאטות – דברו על נקודות כואבות של האנשים: כמה שעות לפני ארוחות שישי, כמה ימים לפני ארוחות חג, מיד עם חזרה לשגרה אחרי חופשות של חגים המאופיינות בהרבה ארוחות משפחתיות ועוד אם אתם עוסקים ברפואה אלטרנטיבית – תנו טיפים לחיזוק הגוף בתקופות מעבר, תנו מתכונים ייחודיים לכם בשעות מתאימות. לדוגמה מתכון לחליטת צמחים מעוררת, שיהיה מלווה בתמונה, בשעה שש וחצי בבוקר או כשאתם מתעוררים (: תזמון נכון מגדיל את הכמות של האנשים שמגיבים לכם.

פשוט ככה. אם תבקשו – אנשים יעשו את זה. בדקתי את זה עשרות פעמים, בין אם זה בדף העסקי שלי לבין אם בדף הלקוחות שלי וזה תמיד עבד. השיתופים גם הם מפיצים אתכם לקהלים רבים נוספים.

אני השתמשתי בסרטון. מעט מאוד בעלי עסקים מעבירים את המסרים שלהם באמצעות סרטונים ולכן הסרטונים שלי זוכים ליחס מועדף.  בנוסף אפשר להשתמש במסרים שמעוררים דיונים (עשיתי זאת בשבוע שעבר עם המסר של ״תזרוק את הכרטיס ביקור שלך לפח״ שגם כן זכה לחשיפה משמעותית מאוד) לחילופין אפשר גם להיעזר בגרפיקה מושכת עם כיתוב עליה שאתם הפקתם. תמונה שווה אלף מילים ובמקרה של פייסבוק היא יכולה להיות שווה אלף חשיפות (: יש המון תוכנות חינמיות ברשת שאפשר להעזר בהם.

יש עוד טריקים רבים שמאפשרים לנו לקבל חשיפה רבה בצורה חינמית לחלוטין ביניהם תיוגים של חברים או לקוחות (בהסכמה כמובן), הפצת מסרים בקבוצות רלוונטיות, הפצת מסרים לקהלים או אנשים שאנחנו יודעים שהמסר הזה יכול להיות להם לעזר ועוד ועוד. כל הטיפים האלה אני מלמדת בקורס המקיף שלי ״הנוסחה לשיווק יוצר מכירות בפייסבוק״ שהמחזור הבא שלו יפתח עם סיום חופשת הלידה שלי בסוף חודש הבא.

אם תרצה להיות מעודכן על כך באופן אישי – אנא עשה השב למייל זה עם מספר הטלפון שלך ואנו ניידע אותך על כך באופן טלפוני.

מקווה שתרמתי גם הפעם

שיהיה לך שבוע נפלא!

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן