כמה שינויים…וואוו…לפעמים בא לי לפתוח קרן תרומות

לרכישת ריטאלין למר צוקרברג והצוות שלו 

טוב, תכלס, הם עושים עבודה מדהימה

וכל שינוי – בונבוניירה 

הנה תמצית השינויים בפיייסבוק דצמבר 2015 ובעיקר תמצית ההשלכות של השינויים

הרלוונטיים לשיווק של עסקים קטנים בפייסבוק.

1. פייסבוק עושים שינויים משמעותיים כדי להנגיש את השיחה בין הדפים העסקיים לבין האנשים הפרטיים

וזאת מתוך הבנה כי אנשים מעדיפים להתחיל את ההתקשרות עם העסק באמצעות התכתבות בצ׳ט

לכן הם הוסיפו 3 דברים:

א. התווסף כפתור הנעה לפעולה חדש במודעות local awareness 

שמאפשרות שליחת הודעה אישית ומיידית מהפרסומת עצמה לדף העסקי שלכם.

לדוגמה חנות בגדים לילדים מפרסמת קולקציית דגמים חדשים.

הגולש (אולי יותר נכון הגולשת (:) יכולה להיתקל במודעה ובהקלקה על המודעה לשלוח הודעה לדף העסק

בה היא שואלת האם יש את השמלה הורודה במידה 12.

כלומר ממש אפשרות של יצירת שיח מיידי ללא מעבר לדף העסקי ואז כניסה להודעות וכו׳

זה נראה ככה:

ב. התווספה האפשרות להשיב לתגובות האנשים לפוסטים בדפים העסקיים באמצעות הודעות אישיות.

סיפרתי על זה בפוסט הקודם עם סיכום השינויים. זה נראה ככה:

 ג. ממשק ניהול ההודעות של הדפים העסקיים השתנה/הולך להשתנות בצורה מופלאה

הממשק החדש יאפשר לנהל את ההודעות בצורה ידידותית: להוסיף הערות, לשמור, לסמן ככאלה שלא נקראו ועוד.

טרם קיבלתי את הממשק אז אין לי תמונות המחשה (:

2. שיטת התמחור של המודעות הממומנות השתנתה.

השינוי הזה נוגע למפרסמים ואולי אפילו למפרסמים המתקדמים.

בגדול – פייסבוק עושים סדר והפרדה בין אובייקטים שלהם עושים אופטימיזציה

לבין האובייקטים עליהם משלמים או רואים כתוצאות. פעם היית אומר לפייסבוק

בקמפיין שאני אני רוצה לעשות אופטימיצזיה לקליקים, בטבלת התוצאות ראית כמה קליקים היו

ובחלק של התשלום שילמת כביכול על הקליקים (למה כביכול?

כי תמיד צויין באותיות אפורות שהינך תמיד משלם על החשיפה ולא על קליקים)

מעכשיו כשאתה מגיע לתמחור של המודעה יש לך יכולת משחק בין 3 החלטות:

א. לאיזה אובייקטי לעשות אופטימיזציה

ב. האם לתת ביד אוטומטי או לשלוט עליו ידנית

ג. מתי ועל מה לשלם

כלומר אתה יכול לבקש מפייסבוק לעשות אופטימיזציה להמרות באתר,

לשלם על קליקים באתר כשאתה נעזר במתן בידים באופן אוטומטי על ידי פייסבוק.

תכלס תכלס – אם אינך מיומן (ואפילו אם כן) בדרך כלל הצעות ברירת המחדל של פייסבוק

מטרתן להטיב איתך ולא להכשיל אותך ועל כן אני ממליצה לא להסתבך עם האפשרויות החדשות

אלא לבחור את האפשרויות המסומנות כברירת מחדל בפייסבוק.

3. אפשרויות טרגוט חדשות! זה דווקא סופר מגניב וסופר שימושי!

מעתה אפשר לשלב בין אפשרויות טרגוט בצורה ממש חכמה.

נניח ואנחנו רוצים לפרסם עגלת תינוקות מיוחדת המיועדת למי שנוהג לעשות ג׳וגינג יחד עם הכלב שלו.

עד כה ניתן היה לבקש להציג את המודעה שלנו לכאלה שמתעניינים לדוגמה בכלבים או בעגלות או בספורט.

כלומר המודעה יכלה להופיע לאנשים באוהבים ספורט אבל אין להם חיות או לכאלה שאוהבים חיות אבל אין להם תינוק.

עכשיו ניתן לבקש להציג את המודעה לכאלה שמתעניינים גם בכלבים גם בילדים וגם בספורט.

כלומר קהל ממש מצומצם של כאלה שיש להם ככל הנראה תינוק, הם אוהבים ספורט וגם יש להם כלב.

לא רק זאת, ניתן לעשות אקסקלוד (לבקש לא להראות את המודעה)

לקהל שמתעניינים בדברים שמאפיינים קהל לא רלוונטי לנו בוודאות.

או יותר נכון שזה קהל שבוודאות יוצר לייקים פיקטיביים ומבזבז לנו כסף של הקמפיין

ואני מתכוונת ללייקים של ערבים (כן כן, למי שלא מכיר את הסוגיה זה נשמע שאני סתם גזענית לא רגישה אבל זה ממש

ממש לא נובע מהמקום הזה חס וחלילה אלא מבעיה ידועה ומאוד כואבת של הרבה מפרסמים)

הינה איך זה נראה:

 

אבל כרגע זה נמצא בפאואר אדיטור בלבד. אני מניחה שכמו כל הדברים זה יגיע בקרוב גם למנהל המודעות

אז חשוב להיות מודע לזה.

היו כמובן לא מעט שינויים נוספים, אבל ברובם מאוד אינטואיטיביים ומאוד קלים להבנה.

מקווה שנהנית מקריאת הפוסט הזה לפחות כמו שאני מהניתי מכתיבתו (:

יוליה

—————————————————————————————————-

אל תפספסו את הדרכת החמסה החדשה והחינמית שלי!

שתדבר על:

5 טעויות. 5 תובנות. 5 כלים עוצמתיים

לשיווק בפייסבוק!

להרשמה הקלק על הקישור או על התמונה:

http://otsma.ravpage.co.il/hamsa

12334340_857607527669760_1100498972_o

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן