שינוי בחשיפה אורגנית בפייסבוק – השינוי החדש של פייסבוק שוב הסעיר את המשווקים ובעיקר א ת בעלי העסקים הקטנים: ״מה זה אומר?״ הם שאלו, ״שוב חשיפה תרד?״, ״האם פייסבוק עדיין משתלם לנו?״ ועוד שאלות .דומות

אז בואו נעשה סדר ונבין את המהלך ואת המשמעות שלו לגבינו:
1. הכוונות של פייסבוק טובות. גם עבורם וגם עבורינו. בשורה תחתונה הם דואגים להשאיר כמה שיותר אנשים בפייסבוק לכמה שיותר זמן. ולצורך כך הם רוצים/חייבים להראות להם את מה שהם רוצים לשמוע (מה שלרוב הביא אותם להיכנס לפייסבוק). דהיינו עדכונים של החברים, בני משפחה תוכן חדשותי-בידור ולכן הם מכריזים ואומרים שהניוז פיד (שדרת החדשות הראשית שלנו בפייסבוק) תציג קודם כל את העדכונים מהסוג זה ורק אחר כך את העדכונים של דפים עסקיים.
על פניו מבאס, אבל לא ממש…בואו נמשיך להבין.

2. תכלס זה אומר שתוכן של דפים עסקיים יקבל תעדוף נמוך בהשוואה לתוכן של אנשים פרטיים…שזה מבאס אבל במה זה כבר שונה ממה שהיה עד כה?! עד כה הדפים העסקיים קיבלו חשיפה אורגנית של-6% מהאוהדים בדף והיום זה ירד ל-5% אולי ל-4%? אז מה!!! אני כבר שנים אומרת לא להסתפק בחשיפה אורגנית ולתגבר את כל הפוסטים (מושקעים ובעלי הערך כמובן) בממומן. מי שעדיין לא התנסה בממומן יכול להרים גבה ולהגיד ״מה? לשלם כסף על כל פוסט? זה יקר״ אבל התלמידים שלי יודעים – זו השקעה נמוכה שמהר מאוד מחזירה את עצמה. שמים שקל מקבלים חמישה, לא שווה? ברור שכן!
כמובן שבמסגרת הקורסים שלי אני מלמדת את הדרכים להגדיל את החשיפה אורגנית כך שמלכתחילה התלמידים של הקורסים נהנים מחשיפה של 30-40-50% ויותר. כמובן לא אוכל להרחיב על זה כרגע ואני מציינת את זה כדי לעודד אותך ולהגיד לך שאפשר להשיג חשיפה חינמית מצויינת בפייסבוק, אבל עם מימון זה יעבוד הרבה יותר טוב.

3. אחת הדרכים להתמודד בקלות עם השינוי באלגוריתם הוא לדאוג לכך שהתוכן שנפיק יהיה תוכן בעל ערך (שזה המוטו שאני תמיד חוזרת עליו) אבל עכשיו רצוי לשקול להציג אותו בצורה כמה שיותר בידורית כדי אנשים ירצו לצפות בו וגם לשתף אותו. כלומר שימוש בסרטונים מקבל כאן משקל גבוה, סרטוני לייב שמאוד מסקרנים היום, סרטונים מהירים שנותנים מקסימום ערך במינימום זמן ועוד. השאיפה שלנו כיום היא שהאוהדים שלכם ירצו לשתף את החומר שלכם. אז תחשבו האם החומר שאתם מפרסים מעורר חשק של האוהדים לשתף (האם יש בו ערך גבוה? האם יש בו תגלית? האם יש בו השראה? אולי יש בו הנעה לפעולה לשנות את העולם בתחום שלכם וכו׳)

4. תניעו לפעולה של שיתוף. פייסבוק שמים דגש עם פעילויות בפרופילים האישיים. הם מציגים קודם כל דברים שפורסמו על ידי פרופילים אישיים ושיתופים הרי נעשים על ידי פרופילים אישיים. אז בסוף הפוסט פשוט בקשו או תציעו לשתף את הפוסט שלכם.

5. שתפו גם לפרופיל האישי שלכם. אבל תעבדו חכם. אל תהפכו את הפרופיל האישי שלכם לפרופיל ספאמי שרק משווק את העסק שלכם. תעשו מינון חכם. משם גם יבואו השיתופים של החברים שלכם וזה יגדיל את החשיפה האורגנית של התוכן שלכם וגם יראה לפייסבוק שהתוכן שלכם הוא תוכן שאנשים פרטיים רוצים לראות.

6. הימנעו מהוצאה של אנשים החוצה. מהמאמרים שהתפרסמו ברשת שמדברים על השינוי האחרון משתמע שמה שמאוד הפריע לפייסבוק זה האתרים שמשתמשים בפייסבוק לצורך הוצאת תנועה החוצה (אתרי תוכן למיניהם, אתרי חדשות וכו).
אז תשאירו את רוב התוכן שלכם בפייסבוק, בדיוק כמו שאני עושה בפוסט הזה. אם בעבר הייתי רושמת אותו בבלוג ומפנה את הקוראים אליו כיום אני כותבת אותו כאן בפייסבוק. אני כמובן אשים אותו גם בבלוג וזה ייצור לי כפילות בעבודה אבל לא משהו שיותר מדי יקשה עליי.

7. אוקי עד כאן סיכום השינוי האחרון, עכשיו תורך : שאלות…מה הולך לך? מה מעניין אותך? תרגיש בנוח לשאול!

8. מכירים בעלי עסקים שהמידע הזה יכול לעניין אותם? אז שתפו בבקשה שהם יהיו מעודכנים!

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן