פרסום בפייסבוק בחינם? יש חיה כזאת!

הנה כמה טיפים על איך עושים את זה נכון:

1. חשוב להבין שכמו בכל הדברים

גם השיווק בפייסבוק נע בסקלה של זמן וכסף.

כלומר – מי שמוכן להשקיע זמן יוכל להפחית משמעותית

את ההשקעה הכספית או לוותר עליה לגמרי.

לחילופין מי שרוצה למלא את הזמן שלו בדברים אחרים

יכול לקצר תהליכים באמצעות שימוש בפרסום הממומן.

2. אז איך עושים בחינם לגמרי?

מתבססים בעיקר על הפרופיל האישי.

לא רבים מייחסים חשיבות לחברים בפרופיל האישי

אבל מי שרוצה לשווק באמצעותו יכול ואפילו חייב לברור את

החברים שלו בקפידה. הרי יש לנו יכולת גם להציע חברות לאנשים

שמתאימים לפרופיל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו וגם לאשר את החברות

רק לאלו שעונים לקריטריונים הרצויים לנו.

ואז החשיפה של הפעילות שלנו בפרופיל האישי תהיה לקהל

לקוחות פוטנציאליים.

מה שכן, חשוב להזהר ולעשות שיווק עקיף ולא שיווק ישיר באמצעות הפרופיל האישי

מחשש שפייסבוק יסגרו את הפרופיל בגלל שמטרתו שיווק בלבד.

כדי להזהר יש לסגל לעצמנו כתיבה שמבוססת על תובנות / רגשות / שיתופים אישיים בהקשר העסקי

ולא רק ״לדחוף״ את העסק ואת המבצעים שלו.

כמובן שרוב הכתיבה תהיה מבוססת ערך עבור הקוראים, אבל לא ארחיב על זה הפעם.

3. את הדברים העסקיים נטו יש לפרסם בדף העסקי,

שהפתיחה שלו הינה חינמית לחלוטין וגם העיצוב שלו אפשר

לעשות בקלות בכלים חינמיים ברשת.

ואז לעשות שיתופים של הפוסטים האלה לפרופיל האישי

בתוספת כמה מילים או כמה משפטיים אישיים.

4. שיווק בקבוצות:

את הקבוצות בפייסבוק אפשר לחלק ל-3 סוגים.

@ קבוצות לצורך פרסום בלבד. כאלה שכל הפעילות בהם מבוססת על זה שבעלי עסקים

מכל הסוגים וכל המינים נכנסים אליהם ומפרסים את עצמם ואת שירותיהם.

@ קבוצות פעילות מאוד שמתאגדות בדרך כלל סביב נושא משותף. קבוצות שיש בהם

דיונים ערים ושוטפים והחברים מעלים בהם סוגיות לדיון מדי יום.

@ קבוצות מקצועיות שנפתחו ומנוהלות על ידי איש מקצוע ספציפי ומטרתן המקורית

לעשות מיתוג אישי למנהל הקבוצה (כמובן שהפעילות בקבוצה כזאת הינה מקצועית

ולא חלילה עוסקת במיתוג של מנהל הקבוצה בלבד)

כדי לנצל את הקבוצות לצרכי העסק אפשר לעשות מספר דברים:

א. לקחת חלק פעיל בקבוצות פעילות. ליזום דיונים, לענות על השאלות וגם לשתף בהן

חומרים בעלי ערך עבור הקוראים בקבוצה בתחום העיסוק שלנו כמובן.

ב. בקבוצות לפרסום אפשר לפרסם רק הזמנה להצטרף לדף שלנו (עם מתן סיבה מדוע כדאי להם

לעשות זאת) או להרשם לרשימת התפוצה שלנו. לא להציף בהודעות האלה ולא להשקיע

בערוץ הזה הרבה אנרגיות כי התוצאות כאן יהיו הכי פחות משמעותיות.

ג. לפתוח קבוצה מקצועית משל עצמינו בנושא שיעניין את הלקוחות שלנו ולנהל אותה.

5. מה אפשר לעשות באמצעות דף עסקי?

אז חשוב להבין שפייסבוק בהחלט נותן חשיפה גם לדפים עסקיים אך היא קטנה.

יחד עם זאת גם אם נקבל חשיפה 50-100 איש רלוונטיים לנו זה יהיה הרבה יותר טוב

מ-0 חשיפה (: אז בהחלט אפשר לכתוב פוסטים בעלי ערך וגם פוסטים מניעים לפעולה

בדף העסקי שלך.

6. כדי להגדיל את החשיפה הויראלית החינמית מומלץ להעלות את המעורבות של האוהדים בדף.

כלומר לגרום לכמה שיותר אוהדים להגיב לפוסטים שלנו: לעשות להם לייק/להגיב/לשתף וכו׳

יש כל מיני דרכים לעשות את זה אבל לא ארחיב עליהם כרגע.

7. חשוב לדעת שגם כאשר נראה לנו שאף אחד לא מגיב או מגיבים רק מעט מאוד יש עוד הרבה מאוד

אנשים שראו את התוכן והפרסום שלנו אף לא הגיבו כי הם מעדיפים להיות ״סמויים״ (אגב,

יש המון כאלה) אז לא להניח שלא קיבלנו חשיפה אלא לדעת שחוץ מאלה שהשאירו לנו אות חיים בדמות לייק

או תגובה היו עוד הרבה כאלה שראו והפנימו את התוכן שלנו אך לא הגיבו בשום צורה.

אלו הם הפעולות שאני ממליצה לעשות למי שרוצה

לבסס את הפעילות שלו בפייסבוק באופן חינמי.

מעניין אותי לדעת האם הפוסט הזה עניין אותך או חידש לך? (:

אז אשמח אם תשתף אותי במייל חוזר בחוות דעתך על הפוסט

וגם האם יש דברים נוספים שתרצה שאכתוב עליהם

בהצלחה

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן