יותר מ-900 מיליון חברי הרשת מתקשרים מדי חודש עם 50 מיליון בתי עסק במסנג'ר של פייסבוק. זו האפליקציה המתפתחת ביותר בארה"ב לשנת 2015. כדי לאפשר לבעלי עסקים לתקשר עם לקוחותיהם בצורה ישירה ולהעמיק את הקשר איתם, פיתחה פייסבוק את הקודים לסריקה - עד היום היה לנו את קוד QR, שמקודד מידע טקסטואלי בצורה גראפית-ריבועית, ויכול לשלוח את הסוקר אותו לכתובת URL, לחייג למספר טלפון או להציג מידע נבחר.מה שפייסבוק עשתה הוא בעצם לאפשר לכם לשלוח קוד ללקוח, המעטר את תמונת הפרופיל, שסריקה שלו תשלח את הלקוח היישר אל הדף שלכם לכתוב לכם הודעה.

למי זה הכי שימושי?
למי שרוצה לפרסם מחוץ לפייסבוק ולהעביר אנשים מאוף ליין לאון ליין.
מה החידוש?
עד היום היינו צריכים לפרסם את כתובת העמוד שלנו, כולה או מקוצרת. בכל מקרה זה היה קצת מסורבל. סריקת קוד מעלה את הפעולה בכמה רמות גם מבחינת האלגנטיות שלה וגם מבחינת הקלות.
מאד חכם אתם מוכרחים להודות. במיוחד אם אתם פוגשים את הלקוחות שלכם גם מחוץ לעולם הוירטואלי ויש לכם עניין בלקדם מולם תקשורת ישירה.
איך עושים את זה?
תוכלו למצוא את הקוד בצד העליון של ממשק ההודעות שבדף העסקי שלכם. הדפיסו אותו על כרטיס הביקור, הפלאייר או הכרזה שלכם, וכשלקוח יסרוק אותו על ידי אפליקציית ההודעות של פייסבוק, תיפתח לו הודעה חדשה היישר אל המסנג'ר שלכם.
אז במקום שנצטרך להכניס שם משתמש/מספר טלפון/כתובת url, אפשר לסרוק את הקוד והוא יפתח לנו ערוץ ישיר עם המשתמש.

ועוד שינוי, שלמרות שמחולל סערה בקרב משתמשים, בינתיים הוא רק בגרסת בטא: הסרת מגבלת ה-20% טקסט. אז קודם כל, למען הסר ספק, המשמעות של גרסת בטא היא שלא כולם רואים את השינוי הזה, ולכן לא כולם יכולים להשתמש בו. דבר שני, מוקדם מדי לשמוח, ומייד נסביר למה.
אז מה זה בכל זאת אומר הסרת מגבלת ה-20% טקסט?
על כל המגבלות שפייסבוק מערימה על המפרסמים בקרבה, עכשיו היא החליטה לבטל את אחת המגבלות שהרגיזו אולי יותר מכולן את המפרסמים – מגבלת 20% טקסט שמותר היה לשים עד היום במודעה.
סוף להודעות מפייסבוק "מודעתך לא אושרה", בשל חריגה מכמות הטקסט המותרת.
מנגנון מגבלת הטקסט התייחס גם לטקסט שהופיע על תמונות. באמצעות כלי של פייסבוק, אפשר היה למדוד את אחוז הטקסט מהמודעה, ולדעת מה הסיכוי שהמודעה שלך תיפסל.
אבל... עוד מוקדם לשמוח. למה? כי המגבלה אמנם בוטלה, אבל לטובת מגבלה חדשה שלא שונה ממנה בהרבה, למי שרוצה שהמודעה שלו תקבל ציון איכות גבוה.
במקום פסילת מודעות, פייסבוק תעניק ציון לכל מודעה כשהציון ok אומר שעמדתם ב-20% טקסט, LOW אומר שחרגתם מעט, MEDIUM אומר שחרגתם יותר ו-HIGH אומר שחרגתם הרבה. הציון הזה יקבע למעשה את כמות החשיפה שפייסבוק תעניק לכם (כי היא בכל זאת מעוניינת שהגולשים לא יוצפו במסרים פרסומיים), ולכן גם את המחיר (כי כידוע, יש קשר הדוק בפייסבוק בין מידת חשיפה לבין מחיר לקליק).




אז נכון שמהיום תוכלו לפרסם גם מודעות שיש עליהן הרבה יותר מ-20% טקסט, אבל זה בתנאי שלא חשובה לכם מידת החשיפה ובעיקר לא חשוב לכם המחיר לקליק.
ומי בכל זאת יוצא מן הכלל בכלל החדש של פייסבוק?
אם אתם מעלים במודעה שלכם תמונה עם כריכה של ספר, למשל, הטקסט שעל הכריכה לא יייחשב כחלק מהטקסט הכללי. כנ"ל לגבי תמונת מוצר, עטיפות אלבום, צילום מסך, אינפוגרפיקס, כרזה לסרט, הופעה, ארוע וכ"ו.
לסיכום, אין מה להתרגש מהסרת המגבלה... תמשיכו לשמור על ויזו'אל הממחיש את המסר וטקסט קצר ומסקרן. אם יהיו חדשות מרעישות באמת, סמכו עלינו שתשמעו אותן קודם כל אצלנו.