בשנה אחרונה יש סיפור אחד שמרבה לחזור על עצמו …

זה נשמע ככה:

״העברתי את הניהול של הקמפיינים לאיש מקצוע

הוא מנהל לי את הדף ואת הקמפיינים כבר 3 חודשים,

עד עכשיו קיבלתי כמה לידים…סדר גודל של עשרה,

וסגרתי 2 לקוחות, אבל זה לא מכסה את העלויות 

ואני לא יודע אם להמשיך עם אותו האיש מקצוע כי ההוצאה הזאת 

מאוד גדולה מצד אחד ומצד שני ממש לא בא לי להתחיל להתעסק עם זה לבד״

 

מוכר לך?

מכיר חבר שזה המקום שהוא נמצא בו?

שוקל לקחת איש מקצוע ולא בטוח שזה הצד הנכון?

יופי, המייל הזה, שהולך להיות ארוך, ממש מדויק עבורך.

 

בעלי עסקים רבים מבקשים להוציא את העז הזאת של שיווק בפייסבוק החוצה

זה לא הייעוד שלהם. אין להם שום תשוקה לזה וגם לא זמן.

היות והם לא מבינים גדולים בתחום ואפילו לא ממש יודעים

מה אותו מנהל הקמפיינים אמור לעשות, מאוד קל להם לקבל החלטה לפי היכולת הכלכלית שלהם

דהיינו לקחת איש מקצוע בסכום סביר, בסכום שהם יכולים לעמוד בו, שנע בדרך כלל

בין 1,200 ל-1,500 ש״ח לחודש. 

לסכום הזה מצטרף גם סכום שמשולם עבור הפרסום בפייסבוק שעומד בדרך כלל על כ-1,500 ש״ח לחודש.

כך בתוך 3 חודשים מגיעים להוצאה של לפחות 7,000 -9,000 ש״ח נטו בחודש.

אגב, מבחינה חישובית/ מתמטית פשוטה, כדי להחזיר את ההשקעה הזאת

לא מספיק להכניס 9,000 ש״ח בחזרה אלא צריך להכניס פי 2 או פי 3, תלוי ברווחיות בעסק אבל נניח לזה כרגע

כי מרבית העסקים לא מכניסים אפילו אלפים בודדים כתוצאות מניהול הקמפיין של איש מקצוע בשלושה חודשים ראשונים.

ואז נוצרת הדילמה – מה לעשות?

לתת צ׳אנס נוסף לאותו מנהל הקמפיינים? כי אולי זה עניין של זמן?

לקחת מנהל קמפיינים אחר? אבל מי מבטיח שהוא כן יביא תוצאות?

ואולי פייסבוק בכלל לא מתאים לעסק שלי ואי אפשר להביא ממנו לקוחות בתחום שלי?

 

השאלות האלה סופר לגיטימיות

והבעיה הכי גדולה היא שלבעל העסק אין שום יכולת לענות עליהם

משום שהוא לא מכיר בכלל את המערכת של פייסבוק

הוא בעצם לא יודע :

לא מה אותו איש הקמפיינים אמור לעשות,

ולא אם אותו איש מקצוע עושה את עבודתו נאמנה,

הוא נמצא בחוסר וודאות טוטלית שמזכירה לי 

את החוסר וודאות שלי כשאני מגיעה למוסך עם נורה דולקת באוטו. 

אין לי מושג מה תכלס הנורה אומרת ומה המשמעות הכספית הצפויה בעקבות כך

זה הגיוני יהיה באותה המידה אם המוסך יגיד לי שהתיקון יעלה 1,000 ש״ח או 3,700 ש״ח

לא תהיה לי ברירה אלא לסמוך עליו. נכון שתהיה אופציה ללכת למוסך אחר

אבל אין לי שום הבטחה שבמוסך האחר יעשו את זה טוב יותר.

ותחשבו על הבלבול שיהיה לי אם אצא מהמוסך ויום אחרי זה הנורה תדלק שוב.

עבדו עליי? לתת להם צ׳אנס נוסף? להחליף מוסך? אולי כבר כדאי להחליף את האוטו כי כל התקלות עולות לי ביוקר.

אני מניחה שהאנלוגיה בין התחומים ברורה.

חוסר ההבנה שלי בתחום גורמת לי לבלבול ולעיתים לכך שאני משלמת סכומים גדולים מדי עבור העבודה שעושים לי.

 

אז מה בכל זאת ההבדל בין שני התחומים?

אולי אין מה לעשות עם זה אלא להשלים עם חוסר הוודאות?

 

אז זהו, שבמכונאות רכב גם הלימודים של התחום וגם ההתעסקות היומיומית די מורכבים

נדרש גם ידע וגם ציוד וגם עבודה פיזית לא פשוטה.

בניהול קמפיינים לעומת זאת, הלימודים לא מורכבים בכלל.

בתוך סדנא של כמה שעות מרבית הפונקציות יכולות להיות מוכרות לך, לפחות בתאוריה

ותהיה לך הבנה בסיסית איך מביאים לקוחות מפייסבוק ומה בפועל צריך שיעשו לך.

נכון שההתעסקות בניהול השוטף לא מתאימה לכל בעל עסק אבל ההבנה על מה צריכים לעשות לך

יכולה להיות בהשג ידך בתוך כמה שעות בלבד.

הידע יפוגג לך את האי וודאות ויהיה לך ביטחון להבין האם תוכנית העבודה שמתכנן לך איש מקצוע

מתאימה לעסק שלך וגם תהיה לך יכולת טובה מאוד לפקח על אותו איש המקצוע באופן שוטף.

אגב בוגרים הקורסים והסדנאות דיווחו שבאמצעות הידע שהיה ברשותם הם אף הוזילו עלויות של ניהול הקמפיינים

כי היתה להם היכולת להוריד סעיפים מיותרים מחוזה ההתקשרות.

כדי להבין את הכלי הזה שנקרא פרסום ממומן וכדי להבין את העבודה של איש המקצוע שלך

כל מה שעליך לעשות זה לבוא לסדנא חד פעמית שמתמקדת בפרסום ממומן בפייסבוק 

שפרטים אודותיה תוכל לקבל בקישור הזה:

https://otsma.ravpage.co.il/Boutique

נתראה בסדנאות!

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן