מה זה לדעתך דיוק?

הרבה אנשים תופסים את הדיוק כשיפור קליל 

ויש מקומות שזה אכן כך

אבל בשיווק ופרסום בפייסבוק

דיוק – יכול לשנות את התמונה מן הקצה אל הקצה

כלומר להפוך את התמונה ממצב של:

״אני משווק ומפרסם בפייסבוק ולא מקבל פניות״

למצב של ״השיווק בפייסבוק מניב לי פירות כל הזמן״

אתן כמה דוגמאות:

דוגמה 1:

לא מזמן פנתה אלינו מישהי, תותחית על חלל,

שיש לה קהילה בפייסבוק שהיא טיפחה במשך חודשים

עם מעורבות ותגובתיות מטורפים לכל הפוסטים 

ובאופן כללי היא אדם מוערך בזירה הפייסבוקית.

איפה הבעיה?

במכירות. כשהיא פרסמה את הקורס הדיגיטלי שלה

היו מתעניינים ספורים.

מבחינתה זו היתה תעלומה של ממש

כי היא עשתה הכל לפי הספר: לא מכרה לאנשים שלא מכירים אותה,

טיפחה קהילה, נתנה המון ערך, גרמה להם להכיר אותה, לחבב אותה ולסמוך עליה.

אז למה לא היו קונים ברגע האמת?

התשובה היתה פשוטה לעין מיומנת,

די היה לראות את התוצאות של הקידומים הממומנים שלה,

אנשים שעקבו אחריה ראו את הפרסום של הקורס פעם אחת וגם זה בקושי

וזה לא מספיק!

בעת המכירה, שבדרך כלל נמשכת כמה ימים, אנחנו רוצים שאנשים (שהם חלק מהקהילה שלנו)

ימשיכו לראות את ההצעה שלנו כל הזמן.

לא מספיק להגיד להם פעם אחת – ״הנה הקורס שלי תקנו״

אלא צריך שיראו את הפוסט הזה לפחות 5/7 פעמים. 

צריך שיראו אותם למשך כמה ימים (אני ממליצה שבוע לפחות. עדיף 10 ימים)

וצריך שיראו את ההצעה שלנו מכמה זויות: פעם הצעה ישירה, פעם סיפור של עדויות, פעם טיפ והנעה לפעולה וכו׳.

מבינים את הגדולה של הדיוק כאן.

בסך הכל להמשיך את הפרסום שהיא עשתה לעוד כמה ימים.

דיוק קטן, שינוי מאוד גדול. 

 

דוגמה 2

בעל עסק אחר שהגיע אלינו להדרכה הודיע שהוא רגע לפני ייאוש ותיכף מכריז שפייסבוק לא עובד לו.

מה שהוא עשה לפני הפגישה איתנו זה:

– כתב פוסטים מקצועיים בתדירות מאוד יפה של פעמיים בשבוע

– קידם את כל הפוסטים בממומן לקהל השמור שבנה לעצמו מתוך הפילוחים של פייסבוק (שאומנם היה קהל רחב אבל עבורו הוא היה מדוייק)

– וגם את ההצעה לקנות קידם לאותו הקהל

אבל גם במקרה שלו לא היו פניות. היו רק מדי פעם וגם אז הפניות לא רציניות.

״מה הסיפור שלהם״ הוא שאל.

 

ושוב – עין מנוסה קלטה בשניות את הבעיה.

לא היה לו קהל מעורבות.

 

כדי להבין את הבעיותיות בואו נבין ראשית מה זה קהל שמור מתוך הפילוחים ומה זה קהל מעורבות ומה ההבדל בינהם?

קהל שמור מתוך הפילוחים של פייסבוק זהו קהל של אנשים שהגדרנו לפייסבוק שאנחנו רוצים לפרסם לו

שמוגדר לפי: מין, גיל, איזור גאוגרפי, תחומי עניין, מקום עבודה, תחום לימוד וכו׳

קהל מעורבות זה קהל שהיה באינטראקציה עם הפוסטים שלנו. 

כלומר, כאשר אנחנו מקדמים את הפוסטים שלנו לקהל שמור הכולל 80,000 אנשים,

נוצר לנו קהל מעורבות שהגיב לפוסטים שלנו של נניח 5,000 איש.

כשאנחנו רוצים למכור משהו – הכי חכם לעשות את זה לקהל מעורבות.

כי הוא כבר מכיר אותנו ומעריך אותנו.

כשבעל העסק המשיך גם את הפוסטים של המכירה לקדם לקהל שמור,

הוא לא הבין כי מי שרואה את הפוסטים האלה זה אנשים שככל הנראה מעולם לא שמעו עליו קודם

על אף שהוא פרסם בתדירות גבוהה בצורה ממומנת.

כל מה שאותו בעל העסק היה צריך לעשות זה לבנות קהל מעורבות (5 ד׳ עבודה)

ולכוון את הקידום של הפוסטים עם ההצעה לקנות ממנו לקהל מעורבות במקום לקהל שמור.

דיוק. ממש בקטנה. עם הבדל בתוצאות של שמיים וארץ.

 

העניין הוא שמרבית בעלי העסקים לא יכולים לקלוט את המקומות הקטנים האלה כדי לדייק את עצמם

הם עושים את אותם הפעולות כל הזמן ומקבלים את אותן התוצאות כל הזמן גם אם הן לעיתים לא משביעות רצון כלל.

ולכן חשוב לתת לעין מיומנת לעבור על הפעילות שלכם בפייסבוק כדי לדייק אותה

@ לפעמים בקידומים לקהל הנכון

@ לפעמים בבניית קהל שמור יותר מדוייק

@ לעיתים בכתיבת פוסטים יותר מדוייקת

@ בנראות ועיצוב הפוסטים יותר טוב

@ ובאינספור דברים נוספים שאפשר וגם חשוב לדייק.

מה שלגמרי יכול הפוך את הפעילות שלכם לפעילות עם תוצאות ממשיות של פניות של לקוחות פוטנציאליים וקניות.

ניתן לקיים איתנו פגישות דיוק של שעה בסקייפ או של שעתיים באופן פרונטלי

כל אחד לפי הרמה שלו.

מזמינה אותכם ליצור איתנו קשר לגבי פגישות דיוק אלה בטלפון 054-397-4293 מורן

או לשלוח לנו מייל חוזר עם שם וטלפון

ואל תמתינו. תזכרו דיוק קל יכול להביא לכם על אותה השקעה כספית 

או על אותה השקעה של זמן כמות גדולה משמעותית של הלקוחות!

שיהיה שבוע מעולה

יוליה

 

 

 

 

 

 

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן