שבוע נפלא לך,
אני רוצה לשתף אותך בתובנות שקיבלתי
מהמנטורים המובילים בארץ בתחום השיווק וההתפתחות האישית
במסגרת ההכשרה של ״החוש השישי״ בה השתתפתי
בשבוע שעבר, במקום הכי נמוך בארץ (ים המלח) במטרה להגיע למקומות הכי גבוהים מבחינה עסקית
בעתיד הקרוב (:
את ההכשרה הזו ארגן והוביל אמיר הרדוף
ויחד איתו העבירו לנו חומר בעל ערך: רוזין רוזנבלום, מוטי סחראי, יניב זייד ועדי אורפז.
אם עד היום לא הכרת את השמות האלה, אני ממליצה לך בחום להכיר אותם וללמוד מהם.
מדובר בהכשרה יקרה מאוד ולכן כל תובנה שקיבלתי שווה שזהב.
רוזין רוזנבלום – מומחית לכתיבה שיווקית
למה קשה לנו למכור?
– כי אנחנו מנסים לכתוב בשפה פרסומית. אנחנו חייבים לוותר על מילים מעולם המקצוע ולכתוב במילים של כאב אמיתי של הלקוח.
בשיווק הלקוח זה שמכתיב לנו את השפה.
– כי המשווקים מדברים על עצמם ולא על הלקוח. והלקוחות שלנו לעומת זאת רוצים לשמוע רק על עצמם.
– כי המשווקים מדברים להגיון ולא לרגש. והלקוח קונה כשהוא רוצה לא כשהוא צריך.
– מוכרים את כל העסק ולא מוצר ספציפי.
ורק אם מבינים את הלקוח ואת הכאב שלו מצליחים להתאים לו את המוצר הכי מתאים לו.
יניב זייד – ד״ר שכנוע
איך להפוך את הדברים שלנו לויראליים?
אנשים מדברים עלינו ב-3 מצבים:
1. אם לדבר עלינו זה אומר שהם מגניבים
2. אם נתנו להם ערך אמיתי
3. אם התחברנו למשהו אקטואלי שגם ככה כולם מדברים עליו היום.
איך לקדם מכירה?
ככל שאנשים מפעילים יותר חושים ככה הסיכוי שלהם לקנות מאיתנו יותר גבוה.
לא בכדי פגישות פרונטליות הן בעלות אחוזים הכי גבוהים לסגור עסקאות.
בפגישות הלקוחות הפוטנציאליים מפעילים את חוש הראיה, השמיעה, המישוש (אם אנחנו נותנים להם חומר מודפס),
לפעמים הם גם כותבים דברים תוך כדי הפגישה ועוד.
עדי אורפז – מנטורית אישית בעלת דרגת Purple Diamond בחברת MonaVie
(החלק שקיבלתי ממנו הכי הרבה תובנות אישיות סופר חשובות להצלחה!)
5 צעדים ליצירת תוצאה רצויה:
1. תדעו מה אתם לא רוצים להשיג כדי לחדד לעצמכם את מה שאתם כן רוצים.
2. תדעו מה אתם כן רוצים להשיג. פרטו את זה כמה שיותר. מומלץ לעשות את זה באמצעות כתיבה.
תהליך כתיבה זה יצירה של יש מאין.
3. תבינו מה מפריע לכם להשיג את מה שאתם רוצים. יש לנו מנגנון חבלה עצמית. תחקרו אותו.
4. Nevilaize – תרגישו את התוצאה, כאילו היא כבר קרתה. ממש תספרו לעצמכם את סיפור ההצלחה שלכם.
5. תשחררו. תשחררו את התוצאה הסופית. או שזה יהיה כמו שביקשתם או שזה יהיה יותר טוב.
מוטי סחראי – מנטור עסקי ובעל מספר עסקים
איך לבלוט בשוק תחרותי?
– לבחור להוביל את השוק שלך / את הלקוחות שלך
– לעשות יותר מאחרים בתחם שלך
– לייצר כמויות עצומות של תוכן בעל ערך
– להגיד מה שאחרים לא אומרים. לנקוט בגישה מקטבת.
– לדבר על כסף
אמיר הרדוף
דברים שחשוב להבין על הלקוחות שלנו:
1. הלקוחות שלנו נמנעים מלקבל החלטות
2.הלקוחות שלנו חסרי מיקוד
3. הם לא יודעים מה הם רוצים ולכן אנחנו צריכים לייצר להם בהירות.
4. התוצאה של הבהירות תהיה מוטיבציה וזה מה שמניע אותם לפעולה.
5. המוטיבציה מובילה לראיית הדרך
6. כשיש דרך נוצרת תחושה של וודאות
7. כשיש וודאות הלקוח בשל לקבל החלטה. ואז הוא מוכן לעשות פעולות וגם מוכן לעשות אותן איתנו.
8. הלקוח משוכנע שהמערכת נגדו ולכן הוא רוצה לגלות את כל האמת ואת כל הסודות.
9. הלקוח מחפש פתרונות.
10. הלקוח ישקיע בסופו של דבר כדי להרגיש טוב עם עצמו.
התובנה שלי – לקינוח (:
תקיפו את עצמכם באנשים מצליחים, שואפים, מאמינים, חרוצים, מתקדמים, אופטימיים שיאמינו בכם ובדרך שלכם.
זה יגביר את אחוזי ההצלחה שלכם פלאים!!!
אשמח לדעת איזו תובנה היתה לך הכי שימושית והכי מחדשת,
כתוב לי על זה בבקשה במייל חוזר…
שבוע מעולה.
יוליה