שיווק מפה לאוזן הוא כלי מרכזי של כל עסק קטן.
זוהי שיטת שיווק לכל דבר, המבוססת על הצורך האנושי בתקשורת
ובאמון שנרקם בין אנשים.
כשאדם מקבל המלצה מקרוב, הוא למעשה מקבל "חותמת איכות"
של המוצר או השירות, מה שמגדיל משמעותית את הסיכוי שהוא יבצע רכישה.
מבחינה כלכלית, שיווק מפה לאוזן הוא הכלי הרווחי ביותר,
בעיקר בזכות היותו הזול ביותר.
נתוני השוק מראים שעל כל דולר שתשקיעו בשיווק כזה, תחזירו 10 דולרים.
אחד החסרונות הבולטים של שיווק מפה לאוזן, הוא היעדר השליטה.
יש לנו שליטה מועטה, אם בכלל, על מה אנשים יבחרו לומר ואם בכלל, ולמי.
אבל… וכאן מגיע אבל גדול…
עידן הרשתות החברתיות בכלל, והפייסבוק בפרט, שינה את פני התקשורת
בין אנשים, ולכן גם את פני השיווק מפה לאוזן.
על פי מדד נילסן, 92% מהצרכנים, מדרגים המלצות ממכרים כשיטת הפרסום
העולה על כל שיטה אחרת. כשחושבים על הצפת המודעות והפרסומות
שאנחנו חיים בתוכה, הנתון הזה מאד הגיוני. יהיה לנו קל הרבה יותר לקנות
דרך מישהו שאנחנו מכירים, מאשר דרך פרסומת של חברה שאנחנו לא מכירים.
המסקנה המתבקשת היא שללקוחות שלנו יש כוחות על כשזה מגיע למידת ההשפעה
שלהם על מכריהם באשר להמלצה על השירות שלנו.
ומפה הדרך קצרה לשאלה :
איך נשתמש בפייסבוק כדי למנף את המוטיבציה של הלקוחות שלנו
להמליץ עלינו וכך להעצים את השיווק מפה לאוזן ולגייס לעצמנו
מידה כלשהי של שליטה עליו?
אז הכינונו מראש כמה דרכים עבורכם, שהשימוש בהן יכול לעשות פלאים
לאופן שבו השיווק מפה לאוזן משרת את העסק שלכם.
קודם כל, כדי שנוכל לעודד את השיווק מפה לאוזן של הלקוחות שלנו בפייסבוק
עלינו לוודא שאנחנו חברים של הלקוחות שלנו בפייסבוק, ו/או
שהלקוחות שלנו, בוודאי הטובים שבהם, אוהדים את הדף העסקי שלנו.
ככל שהם יראו יותר חומרים עסקיים שלנו, כך גדל הסיכוי שהם ישתפו אותם הלאה.
והם בוודאי יעשו את זה בתוספת מילים חמות ופירגון (והרי לכם שיווק פה לאוזן בעידן של הפייסבוק)
אז…
הדרך הראשונה לעודד לקוחות לשתף הלאה היא לפרסם חומרים בעלי ערך
(אגב, זו גם דרך מעולה לעודד את אלה שאינם לקוחות שלנו לשתף הלאה.
זו מהותו של השיווק הויראלי, אבל על כך במייל אחר).
מה הכוונה חומרים בעלי ערך?
כל דבר שבא לעזור לאנשים בחינם.
מאמר טוב. טיפ מקצועי. ניתוח מקרה מעניין ומועיל וכו.
שימו לב לפוסטים בעלי ערך כאלה, כמה לייקים ושיתופים הם מקבלים.
ושימו לב כמה קל ללקוחות שלכם לעשות את זה.
הרי הם רק מעבירים את הטוב שאתם מעניקים.
ובכל פעם שהם עושים את זה לפרופיל האישי שלהם הם מפיצים את זה לחברים שלהם.
ראו דוגמה אחת מיני רבות אחרות
הדרך השנייה היא על ידי יצירת מעורבות הדדית.
פרגנו ללקוחות שלכם על ידי לייק ותגובות לפוסטים שהם מעלים למשל.
מבלי לשים לב זה יוצר מחוייבות הדדית שלהם לפרגן גם לכם.
כמובן שאין הכוונה היא שתעשו את זה מאולץ וצבוע אלא באופן טבעי לחלוטין.
המטרה שלי בסעיף הזה להגיד לכם להכניס את הפעולה הזאת למודעות ולהבין
שחוץ מזה שככה אתם נחמדים ללקוחות שלכם זה גם מקדם את העסק שלכם.
דרך שלישית היא באמצעות פוסטים המעודדים למעורבות למשל לשאול שאלות,
להמליץ להם לספר את הסיפור שלהם.
לדוגמה בפוסט הזה סיפרתי על חזרתה של מורן מחופשת הלידה.
אילו הייתי מסיימת אותה בדרך של הנעה לפעולה כגון
״ואם עשיתם הדרכה אצל מורן אני מזמינה אתכם לאחל לה מזל טוב בתחתית הפוסט״
הייתי זוכה להמוני תגובות נוספות ומפרגנות על השירות שהם קיבלו
עוד דרך היא להעלות סרטונים עם עדויות לקוח.
מאד נפוץ להעלות עדויות טובות וכתובות לפייסבוק,
אבל סרטון שבו הלקוח נראה טוב, יעודד גם אותו עצמו לשתף.
ובוודאי שלא תהיה לו התנגדות שנתייג אותו. זה יוצר המון סקרנות וויראליות
בקרב חברים ועל הדרך מספר להם שהם לקוחות שלנו ואפילו לקוחות מרוצים (:דרך חמישית היא פשוט לבקש מלקוחות לשתף.
זה אולי קצת מביך אבל אם נתגבר על המבוכה הזאת ונעז לשתף נזכה
להמון אהדה ושיתוף פעולה. עשו זאת במיוחד אם יש לכם מבצע או מוצר חדש,
בקשו מהם לשתף ואולי אפילו תציעו להם תגמול עבור הפניות שמגיעות דרכם.
תסבירו להם שברור לכם שהסיבה שהם ישתפו אינה נובעת בגלל התגמול
אבל זאת הדרך שלכם להביע את הערכתכם וזה חשוב לכם.
ראו דוגמה אמיתי של שיתוף כזה שבא כתוצאה מבקשה שלי.
שיתוף שבאופן מיידי הביא סליקה של אשראי של לקוח חדש.
והדרך השישית והאחרונה היא ניתוח מקרה. נתחו מקרה של לקוח שלכם ותייגו את הלקוח.
הרי בדרך כלל יהיה שם תיאור של הצלחה כלשהי והלקוח ירצה גם הוא עצמו להפיץ ואולי להשוויץ (:שורה תחתונה
קחו יוזמה על הכלי הזה של שיווק פה לאוזן
ואל תשבו ותחכו שזה יקרה מעצמו
בטח שאל תשבו לבד בחושך כי פייסבוק הוא ההפך הגמור של זה
הוא המון אור והמון חברים.
בהצלחה!
יוליה
—————————————————————
אל תפספסו את ההדרכה ללא עלות
על איך עובדים נכון עם הפרסום הממומן של פייסבוק ואיך גורמים לו להביא לך את התוצאות שאתה הכי רוצה לקבל
http://otsma.ravpage.co.il/results-auto
http://otsma.ravpage.co.il/results-auto