יש בעלי עסקים שמכורים לעשות שיתוף לקבוצות פייסבוק

לחלקם השיתוף עובד נפלא ומביא לקוחות

ולחלק הוא לא מביא כלום 

אפילו שהם עושים שיתופים ל- 5-15 קבוצות לכל פוסט.

(אבל הם ממשיכים ברוטינה שלהם פוסט אחרי פוסט).

 

אז בואו נבין מתי זה חכם לעשות שיתוף לקבוצות 

ומתי זה בזבוז זמן מוחלט.

 

ראשית יישור קו לגבי כוונתי ל״שיתוף לקבוצות״.

נכון שמתחת לכל פוסט שכתבנו בדף העסקי יש לנו 3 כפתורים?

לייק, הגיבי, שתפי

אז בלחיצה על כפתור ״שתפי״ נפתחות לנו אופציות שיתוף

ובאחת מהן יש אפשרות לשתף לקבוצות.

 

אז מה עושים בעלי עסקים רבים בייחוד בעסקים המקומיים?

כותבים פוסט, בדרך כלל שיווקי או מכירתי

ומשתפים לכמה שיותר קבוצות באיזור המגוריהם.

וככה הם זוכים לחשיפה הולכת וגדלה.

במקום שללא השיתוף כל פוסט היה זוכה לחשיפה של כמה מאות אנשים

עם השיתוף בקבוצות אפשר להגיע בקלות לחשיפה של כמה אלפים.

אז על פניו זה נפלא, חשיפה לאלפים לא יכולה להזיק 

וההגיון הבריא אומר שבוודאי מתוך האלפים 

יש כמה אנשים שהמוצר שלי יכול להיות רלוונטי לו.

אבל….

 

קחו לדוגמה את העסק שלי, שמציע קורסים והדרכות על שיווק בפייסבוק לבעלי עסקים קטנים

מה יהיה לי אפקטיבי יותר לשווק את העסק שלי בכניסה לבניין הייטק

שנכנסים אליו כאלף עובדים מדי יום

או בכניסה לקבוצת נטוורקינג שנכנסים אליה 30 בעלי עסקים בלבד. 

מה עדיף חשיפה לאלף איש או ל-30?

במקרה הזה אין לנו ספק, נכון?

עדיף ה-30. גם בתוך עשרת אלפים עובדים שכירים לא יהיה קונה אחד

לקורסים המדהימים שלי, כי אין להם צורך בהם.

וזה בדיוק מה שקורה למרבית השיתופים של בעלי העסקים בקבוצות

הם אומנם זוכים לחשיפה מספרית מדהימה

אבל הסיכוי שיהיה שם קונה פוטנציאלי הוא אפסי.

 

איפה הבלבול? למה בדוגמה שנתתי התשובה ברורה? 

בחוסר הוודאות של בעלי העסקים האם בקבוצות שהם משתפים בהם

יש בכל זאת קהל לקוחות פוטנציאלי.

בבניין הייטק זה ברור לגמרי שאין בו בעלי עסקים אבל בקבוצה

של עסקים למען עסקים באבן יהודה לדוגמה,

יש סבירות גבוהה שיהיו בה לקוחות פוטנציאליים למאפייה מקומית.

 

אז איך אפשר לדעת אם זו קבוצה שכדאי לשתף בה?

מאוד פשוט. בטרם תשתפו בקבוצה כנסו לראות מה קורה בה.

אם זו קבוצה ״חיה״ שיש בה פעילות אמיתית של אנשים רלוונטיים

אז בהחלט שווה לשתף בה, אבל אם זו קבוצה שכל מטרתה זה שיתופי

פוסטים שיווקיים של בעלי עסקים כמוך אז החשיפה שתקבלו

תהיה לאותם בעלי העסקים שמשתפים שם

וזה לא שהחשיפה הזאת יכולה לפגוע אלא שהיא לא יכולה לתרום למכירות.

 

אבל זה לא הכל…

נניח ומצאנו קבוצות מעולות או אפילו המשכנו לשתף לקבוצות ״סתמיות״

איך מוצאים את המקסימום מהשיתופים האלה?

ראשית חשוב לציין שבקבוצות האפקטיביות חובה לקרוא את הוראות הנימוס והשיתוף בהן.

שנית, בואו נבין מה הדרך הכי מקדמת להתנהל עם שיתוף בקבוצות.

שאלה לפני זה…

האם אי פעם נתקלת בפוסט מכירתי בקבוצה שדיבר על טיפול חדשני כלשהו או גנן מוכשר שהעיד על עצמו

ופנית אליו או מיד קנית ממנו? נכון שזה לא קרה לך? ואם כן קרה אז זה היה אירוע נדיר וחד פעמי, נכון?

אז למה הינך מצפה שזה יקרה ללקוחותיך?

טיפול חדשני ככל שיהיה לא גורם לאנשים לקנות. 

מערכות יחסים כן. 

כלומר, אם בטיפול חדשני עסקינן (מטפלים אלטרנטיביים, קוסמטיקאיות, ספרים וכו׳)

אז ללקוח הפוטנציאלי שהוא סקפטי מטיבעו אין דרך להיות משוכנע שמה שכתבת

הוא אמיתי. הוא ״אכל אותה״ כבר מליון פעם עם הבטחות לא ממומשות 

אז ההבטחה שלך שקופה לו.

היא תהפוך להיות רלוונטית עבורו רק אחרי שתתחיל להתקיים מערכת יחסים כלשהי

בינך לבינו. לפעמים ההמערכת היחסים הזאת תהיה חד סטרית,

כאשר היוזמה היא שלך והלקוח הפוטנציאלי רק סופג וסופג את התוכן שלך, פעם אחר פעם

וגם רואה הרבה לקוחות אמיתיים מרוצים שאולי במקרה הוא אפילו מכיר אותם כי אתם באותו איזור מגורים.

ומערכת היחסים הזאת צריכה להתקיים תקופה די ארוכה כדי שיווצר אמון בך ורצון לקנות ממך.

נכון שאם מדובר בעסק מקומי בו עושים לק ג׳ל במבצע או מוכרים כלי ניקוי, משך התקופה של 

מערכת היחסים תתקצר פלאים משום שהסיכון שהלקוח לוקח נמוך משמעותית הן מבחינה נפשית והן מבחינה כלכלית

מאשר בתחומי אימון, טיפול אלטרנטיבי, טיפול בבעל חיים אהוב, הכנה לכיתה א׳ או התחייבות לחוג ספורט.

 

אז מה עושים תכלס?

הינה צ׳ק ליסט ליישום:

 

1. מאתרים רק קבוצות פעילות ומאוד רלוונטיות. בהבנה שהן ממש מעטות. אני מעריכה שבכל יישוב יש 1/2 כאלה בלבד.

 

2. בודקים את כללי הנימוס בהן. הקבוצות האיכותיות שיסכימו שמישהו באופן קבוע ״יתקע״ את הפוסטים השיווקיים בהן מעטות אם בכלל קיימות כאלה.

 

3. יוצרים תוכן בעל ערך למשתתפי הקבוצה. נכון זה דורש זמן ומאמץ של כתיבה, אבל זו הדרך היחידה שעובדת בשיתופים כאלה.

כשאנחנו באים לתת ערך, אנשים שמחים לקבל אותו (נניח פוסט שכולו ערך על טיפוח עור פנים בימי הקיץ הלוהטים. ואגב על הפוסטים מסוג זה להיות 

כמה שיותר ממוקדים ותורמים. נניח פוסט בסגנון ״שגרת טיפוח בוקר לבעלת עור יבש בימי הקיץ הלוהטים״ יהיה הרבה יותר קריא

מפוסט של 10 טיפים לבעלות עור יבש). כשאחנו באים לקחת (כלומר רק למכור) אנשים נרתעים ורוצים לחסום אתכם, לדווח עליכם

או פשוט להתעלם מכם. אחרי כמה דיווחים כאלה פייסבוק אף עלולים לחסום אותכם מפעילות בפייסבוק לכמה ימים או לשבועיים.

 

4. מעודדים לקוחות מרוצים להגיב. הרבה פעמים עצם הפרסום של תוכן בעל ערך פעם אחר פעם יגרום ללקוחות שלהם להגיב במחמאות

אז מקומכם להגיב להם, להגיד להם תודה ואולי אפילו לצ׳פר אותם.

 

5. אוספים לקהל מעורבות את כל האנשים שהיו באינטראקציה עם הפוסטים האלה.

מה זה קהל מעורבות?

קהל שהגיב לפוסטים שלך, נכנס לדף העסקי שלך בעקבות הפוסטים שלך או אפילו לחץ על כפתור ״קרא עוד״

ולא השאיר שום סימן נראה לעין כמו תגובה או לייק.

בעלי עסקים רבים לא יודעים שהאופציה הזאת קיימת וזה פספוס אדיר כי זה הקהל הכי חם של העסק.

אגב זה אפקטיבי גם במקרה ומשתפים לקבוצות שהן קבוצות לא פעילות ולא כל כך מדוייקות לנו

משום שאם במקרה וכן היו שם אנשים שהביעו עניין בפוסט שלנו (קראו אותו או נכנסו לדף העסקי שלנו בעקבות)

זו הדרך היחידה שאנחנו יכולים לקחת שליטה לידיים שלנו ולחזור לפרסם לו ולא לקוות שבדרך נס אותו האדם יראה את הפוסט שלנו

בפעם הבאה שנשתף בקבוצה הזאת.

 

6. חוזרים ומפרסמים לאותו הקהל החם את הפוסטים שלנו בין אם זה עוד פוסטים עם ערך ובין אם זה פוסטים של מבצעים של העסק

או פוסטים בהם אנחנו מוכרים את השירותים בצורה ישירה.

זו הדרך שנוצרת מערכת יחסים בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי שלך. אפילו שבהתחלה הם חד סיטריים הם מאוד אפקטיביים.

 

7. מבינים שכדי לקבל חשיפה אפקטיבית ולא כמותית, מאוד חשוב לצאת מאיזורי השיתוף בקבוצות בלבד וזאת מסיבות הבאות

@ לא כל הלקוחות שלנו נמצאים או פעילים בקבוצות. אני אישית נכנסת לקבוצה מקומית אך ורק כשיש לי שאלה לשאול. וזה נדיר

אז כל מי שמפרסם שם את השירותים שלו בכל הזמן שאני לא נמצאת שם לא מגיע אליי על אף שאני חברה בקבוצה הזאת

פייסבוק הרי לא מראה לנו את כל הפוסטים שמתפרסמים בקבוצות. כלומר קהל מאוד מאוד רלוונטי לעסק שלך מפוספס לחלוטין.

@ כי לא בכל הקבוצות אפשר לשווק את עצמך בלי הגבלה. גם אם מדובר בפוסטים עם ערך. ואז אין לנו שליטה מלאה על כמות השיווק שאנחנו רוצים לעשות. 

השליטה היחידה שיש לנו היא רק בשיתוף בקבוצות השיתוף ההמוניות האלה שדיברנו עלינן קודם שלא מביאות לקוחות אלא מבזבזות זמן יקר.

@ כי כדי לפרסם לקהל מעורבות, שהוא כאמור הקהל הכי חם שלנו, צריך לצאת משיתוף בקבוצות ולפרסם בצורה ממוקדת לקהל הזה

@ כדי ליצור מערכת יחסים אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מפרסמים לאותו הקהל פעם אחר פעם, ושיתוף בקבוצות לא מבטיח לנו את זה, 

אלא בקבוצות כל פעם מישהו אחר נחשף לשיתוף. כאמור ללא מערכת יחסים בלתי אפשרי למכור אלא אם מדובר במוצרי צריכה בסיסיים בעיקר.

 

לסיכום, שיווק בפייסבוק זו תורה. 

אומנם לא תורה מסיני אבל תורה שכדאי מאוד להכיר כדי לנצל אותה היטב 

להבאת לקוחות באופן שוטף

הרי בשביל זה אנחנו שם. 

ואם פעם אחר פעם השיתוף בקבוצות לא הביא לך לקוחות

סימן שאתה עושה משהו לא נכון וזה לא ילך וישתפר מעצמו

עליך לגלות את התורה הזאת 

וסוף סוף להתחיל לקטוף פירות מההשקעה שלך בפייסבוק.

אז איפה לומדים?

אצלינו! כי יש לנו כבר נסיון של מעל שבע שנים בשיווק בפייסבוק

ומאות בוגרים מרוצים שמביאים מפייסבוק לקוחות באופן עקבי מאז הלימודים.

בחבילת הקורסים הנוכחית, שאגב נמצאת עכשיו במבצע מטורף 

של 2 קורסים מתנה (שווי המתנה 1,447 ש״ח) תוכל לגלות את כל הדברים שציינתי פה:

1. איך כותבים פוסטים עם ערך. מה כותבים בהם. איך הופכים אותם למושכי קוראים

2. איך הפוסטים האלה צריכים להראות. זה לא מספיק תוכן מעולה הוא חייב להיות ארוז נכון

3. איך משתפים בקבוצות בצורה חכמה

4. איך יצאים מאיזור הקבוצות בלבד ונעזר בממומן בצורה חכמה

5. איך אוספים קהל מעורבות וחוזרים ומפרסמים לו שוב ושוב

6. מתי משווקים (כלומר מתי מפרסמים פוסטים עם ערך) ומתי מוכרים 

7. איזה כלים פייסבוק מעמיד לרשותינו כדי למנף את הקידומים שלנו לכדי הבאת לקוחות 

14 שעות של תוכן ברמה הכי מפורטת והכי ידידותית גם לבעל עסק בתחילת הדרך השיווקית שלו בפייסבוק.

 

כל הפרטים על חבילת הקורסים ניתן למצוא כאן בקישור הזה

בו תוכל גם לראות את הסיפורים של הבוגרים שלנו ועל התוצאות שהם מקבלים

בנוסף ניתן ליצור איתנו קשר טלפונים במספר 054-3974293 מורן

https://otsma.ravpage.co.il/2and2?ref=sof 

 

מחכה לך בקורסים

יוליה

 

 

נ.ב. המבצע המושלם הזה בתוקף רק עד סוף חודש מאי

אז לא להמתין עם זה. יש אחריות מלאה לשלושה חודשים!

 

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן