אינסטגרם היא רשת חברתית שעד לא מזמן היתה

מזוהה כרשת מאוד ויזואלית ומעצם כך התאימה בעיקר

לעסקים שמצטלמים יפה:

ביגוד, תכשיטים, צילום, תזונה ומסעדנות ועסקים דומים.

בשנים האחרונות (ובייחוד בשנה אחרונה) אינסטגרם עוברת שינויים משמעותיים

ועל ידי כך מושכת אליה עוד ועוד משתמשים ועוד ועוד בעלי עסקים.

מה בעצם קרה בשנתיים אחרונות?

פייסבוק (שהיא הבעלים של אינסטגרם) הבינה את הפוטנציאל האדיר של אינסטגרם

כפלטפורמה פירסומית (ממומנת) ועל זה הרי מבוססות מרבית ההכנסות שלה.

לעשות סיפור ארוך הרבה יותר קצר, כתוצאה מכך,

פייסבוק עושה הכל כדי למשוך לאינסטגרם יוזרים חדשים ולא פחות מזה

בעלי עסקים שיפרסמו בה.

ועל כן הרשת הזאת הולכת וגדלה בצורה פנומינלית!

יחד עם זאת היא מאוד מזכירה את פייסבוק לפני כמה שנים, בכך שהיא

עדיין מאוד ״שקטה״ ובעיקר בכך שעדיין אפשר לקבל בה חשיפה אורגנית איכותית,

דהיינו חשיפה לעסק שלא עולה לנו כסף.

במקביל, למי שיבחר (ובצדק) לפרסם בה בצורה ממומנת, אפשר לראות שברוב המקרים

עלות ההופעה באינסטגרם תהיה זולה יותר מפייסבוק. 

המסקנה היא שמכל הסיבות האלה = שווה להתחיל לשווק גם באינסטגרם.

ואני אסביר בצורה יותר מפורטת:

1. אינסטגרם גדלה. כמות המשתמשים בה גדלה. ולכן כבעלי עסקים אנחנו צריכים לשאול את עצמינו רק שאלה אחת:

האם הקהל שלנו נמצא באינסטגרם?

בין אם העסק שלנו הוא עסק שמצטלם יפה לבין אם לא,

אם הקהל שלנו נמצא שם אנחנו רוצים להיות שם.

ומה אם אני עסק לא ויזואלי (זה בדיוק מה ששאלתי את עצמי עד לפני חצי שנה?)

 אז זה רק עניין של שאלה איך אני מעביר את המסר שלי בצורה ויזואלית. זה הכל וזה פתיר.

גם אם מדובר בתחום של אימון האישי, ייעוץ עסקי או בית ספר ללימודי שפות.

2. דבר נוסף שמאוד חשוב להבין הוא שרוב העסקים שמפרסמים בממומן בפייסבוק – אלא אם הם הגדירו אחרת – מפרסמים היום גם באינסטגרם!

פייסבוק מכניסה את אינסטגרם כמיקום ברירת מחדל במרבית הפרסומים.

שזה נפלא כי המחירים שם יותר זולים אבל….

השפה והנראות שם אחרים. והרבה בעלי עסקי מפספסים את זה (והפספוס הזה עולה להם כסף).

לדוגמה אותו הפרסום שלי אודות מבצע יום ההולדת נראה שונה בשתי הפלטפורמות.

השוני הוא בסך הכל במידות האימג׳ וזה על פניו שוני מינורי אבל…אם כדי לקבל חשיפה מירבית

בקמפיין בפייסבוק מתאימה מידה אחת – לאינסטגרם מתאימה מידה אחת.

הינה דוגמה אמיתית:

זהו הבאנר שמופיע בפייסבוק. מידותיו 1200 על 628.

פייסבוק ידע להתאים את המידה הזאת גם לאינסטגרם והיא לא תראה שם חתוכה

אבל היא לא תנצל אותה בצורה מיטבית.

המידות האלה באינסטגרם ״נבלעות״ משום שזאת תמונה רוחבית.

ובאינסטגרם ״מדברים״ בתמונות ריבועיות או מלבנים לגובה (:

וכך מידה לא נכונה באינסטגרם תקבל תמורת אותו התשלום תגובתיות הרבה יותר נמוכה.

אגב, לצערי מרבית הקמפיינים הממומנים באינסטגרם רצים על מידות לא נכונות

כי הן מופעלים בצורת ברירת מחדל של פייסבוק.

הבנאר באינסטגרם יראה כך. רואים את ההבדל?

 3. היתרון הנוסף הוא שאינסטגרם כיום מאוד דומה לפייסבוק

ועל כן למרות שזאת רשת אחרת מאוד קל לבעלי עסקים שעוברים מפייסבוק

להשתלט עליה. יש בה פרופיל אישי או עסקי, יש בה כפתור לייק ותגובות, יש בה סטטיסטיקות, מרבית הפעילות בה זה העלאת תמונות עם טקסט וגם היא אוהבת סרטונים (:

והשימוש הנכון בממומן בה הוא במצאות הממומן של פייסבוק.

וזו הסיבה שאני ממליצה לשלב בין שתי הרשתות האלה!

הרי בקלות אפשר להגיד שיש אין סוף פלטרפורמות אחרות שאפשר לשווק בהן

אבל בסופו של דבר עלינו להבין איך אנחנו ממנפים בצורה רווחית את הזמן שלנו

ולהוסיף את השיווק באינסטגרם לעסק שמשווק בפייסבוק או מתחיל ללמוד שיווק בפייסבוק

זה ניצול מאוד יעיל של הזמן!

מכל הסיבות האלה, גם אני באופן אישי התחלתי לשווק באינסטגרם ולא פחות חשוב מזה

התחלתי ללמוד שיווק באינסטגרם ללא הפסקה. נרשמתי לקורסים בחו״ל, הלכתי לסדנאות בארץ

וכיום אני מבינה את הפלטפורמה הזאת מצויין ויודעת גם ללמד אותך את השילוב בין השניים.

היות וזו פעם ראשונה שאני מלמדת אינסטגרם החלטתי להציע אותו בחינם

כמתנה למי שנרשם ללימודי פייסבוק אצלינו,

וזה כמובן סופר דופר משתלם!!

הינה הפרטים אודות המבצע המדובר:

http://otsma.ravpage.co.il/43

בואו!

אנחנו מחכים לכם,

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן