בשעה טובה בוטל החוק הכי מעצבן שהיה בפייסבוק

והוא 20% טקסט על התמונה!!!!!

בקצרה, למי שלא הכיר, החוק אמר שבמידה ובפרסום הממומן שלך

(קמפיינים או פוסטים מקודמים) התמונה המצורפת

תכלול טקסט שיעבור על 20% מסך השטח של התמונה

הפרסום שלך יעצר על ידי פייסבוק.

למה זה היה מעצבן? כי לבעלי עסקים קטנים היה

ממש מסובך למדוד את ה-20%

משום שהם היו עושים את הגרפיקה שלהם לבד

ולא היו כלים ידידותיים למדידת הטקסט תוך כדי

יצירת הגרפיקה אלא בדיעבד ואז היה צריך לתקן את הגרפיקה שהם יצרו.

 וגם ה-20% היו תלויי מיקומים של נקודה.

כלומר אותו הטקסט, בתזוזה קטנה ימינה או שמאלה

יכול להחשב כ-20% או כ-32%.

לא אפרט יותר את מה שהיה אלא אסביר את התנאים החדשים.

עקרונית מעכשיו אין שום מגבלה!

תשימו כמה טקסט (על התמונה) שמתחשק לכם.

אממה…ככל שיהיה לך יותר טקסט על התמונה

כך תפגע כמות החשיפה של קמפיין שלך.

כלומר – ככל שיהיה לך יותר טקסט על התמונה

כמה תגיע לפחות אנשים.

מעצבן, לא?!

נכון מצד אחד מרגיז אבל מצד שני יש בזה הגיון

וגם זה אפילו במקום מסויים לטובתינו.

כי כשיש המון מלל על התמונה אז ״מרוב העצים לא רואים את היער״.

בעצם פייסבוק מחלקים את כמויות הטקטס ל-4 רמות:

תקין, נמוך, בינוני, גבוה

ובכלי המדידה של פייסבוק ליד כל רמה מצויינת מידת החשיפה הצפויה

Screen Shot 2016-07-03 at 10.11.39

 הנה הקישור לכלי המדידה של פייסבוק. המדידה בו היא מאוד קלה וידידותית וכיום גם אין מגלה למספר תמונות שאפשר לעלות במגביל.

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

הנה ההמלצות שלי ליצירת גרפיקה מוצלחת לקידום פוסט או קמפיין:

1. לשים אימג׳ שימשוך את התשומת לב של הגולש וגם יעביר את עיקר המסר.

לדוגמה: בקידום קורסים של תפירה שמנו מכונת תפירה, בקידום סדרת סרטונים לנשים עסוקות, שמנו תמונה של אישה רצה שיש לה בידיים מליון דברים כולל שני ילדים, בקידום מנטורינג למטפלים שמנו תמונה של מטפל שמטפל בילדה, בקידום סדנאות לטיפול טבעי בילדים חולים שמנו ילד עם מדחום וכו׳

כלומר האימג׳ עצמו מעביר את המסר גם מבלי לקרוא את המילים הכתובות לידו.

והוא בעיקר מעביר את המסר לקהל שאנחנו פונים אליו ועל כן המיקוד בקהלים חייב להיות מדויק (אבל לא ארחיב על זה כרגע)

2. הטקסט על התמונה (אגב למרות שפייסבוק מוריד בדירוג התמונה עם הוספת הטקסט – הטקסט הוא חובה) יהיה ברמת הטיזר בלבד. אין צורך להכניס את תמצית הסילבוס לתמונה שמקדמת קורס, ואין צורך לפרט את כל מכאוביה של האישה העמוסה על התמונה אלא מספיק לתת טיזר קצר שיגרום לגולש לרצות להמשיך לקרוא את כל מה שיש מסביב לתמונה

3. עושה רשום שטקסט בגודל 20% מקבל את הציון ״תקין״ כך שלבינתיים אם נצמד למדידות הקודמות של הטקסט החשיפה שלנו לא תפגע

מצרפת דוגמאות של תמונות ״תקינות״ שיש בהם לא מעט טקסט אבל הסידור שלו היה גאוני (כי הגרפיקאי שלי הוא כזה) ועל כן הן גם מעבירות את המסר וגם מאפשרות .מקסימום חשיפה

בכל התמונות מדובר בטקטס בגודל 20%

Screen Shot 2016-07-03 at 10.30.27 Screen Shot 2016-07-03 at 10.30.37

:לתשומת לבך

אם נכנסת לכלי המדידה והוא עדיין נמצא בתצורתו הקודמת שמדברת על 20% – זה עניין של זמן והוא יתחלף.

שבוע מעולה!

במייל הבא שיצא אולי אפילו מחר – אשלח הסבר על השינויים באלגוריתם של פייסבוק ועל מידת הפגיעה בחשיפה של הפוסטים מהדף שלך

יש למה לצפות, בינתיים פשוט תשתפו את הפוסט הזה לחברים שלכם כדי שיהיו בעניינים!

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן