אז מה ההבדל בין שיווק של מטפלים לשיווק של מאמנים?

האם שיווק זה שיווק זה שיווק?

וכל מה שמשתנה זה הנושא עליו כותבים?

או שיש הבדלים אחרים?

אוווו טוב ששאלתם.

תכלס – יש רק הבדל 1 בין השניים …

אבל הוא כל כך מהותי שהוא משנה כמעט לגמרי את אופן השיווק.

לדבר ה-1 הזה קוראים מודעות הלקוח: לבעיה ולפתרון.

ובשני המקרים המודעות שונה משמעותית

ולכן השיווק הוא שונה.

בואו נראה,

במקרה של טיפול, על פי רוב, הבעיה שמטפלים בה היא בעיה פיזית.

לכן הלקוח מודע אליה! והוא ממש יודע להגיד איפה/מה כואב לו.

המון פעמים גם הסביבה מודעת לבעיה שיש לו, ולכן ישנה לגיטימציה מאוד גדולה לטפל.

לצורך העניין – מי שיש לו פריצת דיסק. או שקד שלישי. או נזלת כרונית…הבעיה לא רק מטרידה את הלקוח הפוטנציאלי אלא גם את הסובבים אותו.

שלא נדבר על זה שברוב המקריםהתופעה מקבלת ״שם רשמי״ מרפואה קונבינציונלית (גם אם אין לה טיפול הולם היא מכירה בבעיה) וזאת בטרם ההגעה לטיפול.

אז יש מודעות לבעיה שסובלים ממנה

אבל זה לא הכל.

ישנה גם מודעות לסוגי הטיפולים השונים.

נכון שלא תמיד המטופל יודע להסביר את ההבדלים בין סוגי הטיפולים ולא תמיד יודע מה הכי מדויק לו, אבל הוא על פי רוב מכיר את השמות של הטיפולים, כי גם חברים המליצו לו או אפילו רופא משפחה.

לכן המטפלים פונים בדרך כלל לאנשים שגם מודעים לבעיה וגם מודעים לפתרונות. וזה יתרון אדיר בשיווק!

לעומתם המאמנים,

המון פעמים פונים לאנשים שלא יודעים לתת שם למצבם ואפילו לא יודעים אם הבעיה שלהם בכלל ״לגיטימית״. וודאי שלא יודעים איזה אפשרויות טיפולים יש לבעיה שלהם.

ניקח לדוגמה עייפות נפשית. חוסר שמחה בחיים. חוסר יכול להגדיר מה היא או הוא רוצים מהחיים האלה, או אי מציאת ייעוד בחיים.

לאן אמור ללכת אדם שמרגיש את התופעות האלה?

הלא הוא בדרך כלל אפילו לא מבין שמה שהוא מרגיש זה חוסר דיוק בייעוד. נוסיף לזה את הסביבה (שׁיש לה השפעה גדולה על תהליך קבלת ההחלטות) שבטעות מתרשמת שהכל מושלם בחיים.

יש פרנסה. יש משפחה. יש חברים.

אז מה פתאום לא טוב לך???

ומה בדיוק לא טוב? קולטים את ההבדל?

אז כמובן שאני מכלילה ותמיד יכולים להיות הבדלים בין אנשים ורמת המודעות שלהם, אבל בגדול : יש הבדל מהותי בין שיווק לאנשים שמודעים לבעיה וגם לאפשרויות הטיפול בה לבין שיווק לאנשים שלא רק שלא מודעים לשיטות אימון השונות אלא שהם אפילו עדיין לא יודעים להגיד בוודאות שיש להם בעיה ומה היא. אבל זה לא ההבדל היחיד. ישנו הבדל מהותי נוסף.

בטיפול – עושים עבורי!

באימון – עושים איתי. ומה יותר קל לי לקנות? משהו שעושים עבורי או משהו שעושים איתי? או אפילו רק מסבירים לי מה אני צריכה לעשות אבל בפועל היישום הוא עליי?

ברור שאם בשני המקרים מבטיחים לי את אותה התוצאה אני אעדיף לקנות משהו שעושים עבורי ולא איתי 🙂 לסיכום

ההבדל בין שני התחומים הוא הבדל מהותי מבחינה שיווקית.

בכדי לא להאריך היסטרית את הפוסטאוסיף שני דגשים על הבדלי השיווק. כאשר השיווק נעשה לאנשים מודעים לבעיה ולפתרונות, הדגש בשיווק שלנו יהיה על הייחוד שלנו. על למה מכל האפשרויות הקיימות לבחור דווקא בשיטה שלנו. לעומת זאת אם אנחנו פונים לאנשים שלא מודעים – אז הדגש ותחילת המשפך יהיה על מתן לגיטימציה לבעיה, לכאבים שלה, הסבר על דרכי טיפול וכו

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן