אז למה דווקא אנשי מקצוע מעולים מתקשים לשווק את עצמם ברשת?

הינה 6 סיבות, לא כל כך מדוברות, שפגשתי בשיחות בארבע עיניים עם בעלי עסקים כאלה:

1️⃣ הסיבה הראשונה היא כי הם עסוקים. זה לא ש״אין להם זמן לנשום״ אלא שתמיד יש להם דברים יותר חשובים/מעניינים לעשות מאשר להכנס לפייסבוק או לאינסטגרם.

2️⃣ שלא תטעו. זה לא שהם לא נכנסים לרשתות החברתיות, הם כן, אבל בגלל שהם לא יודעים מה לעשות שם מבחינה שיווקית, כל ההתנסויות נראות כבזבוז זמן כמו גם הנסיון ללמוד ולהבין את זה.

3️⃣ רשתות החברתיות נתפסות בעינהם כסוג של קשקשת ברשת. נחמד להכנס אליהן כדי להתאוורר מיום עמוס. אבל לא יותר מזה.

שלא נדבר על זה ששיווק עצמו נתפס כמשהו ״קצת פחות״ מקצועי וקצת פחות רציני מהמקצוע שהם למדו: עריכת דין, ראיית חשבון, פסיכולוגיה, כירופרקטיקה וכו. הרי מה בסך הכל צריך כדי לשווק? לכתוב משהו טוב ולקדם אותו לאנשים הנכונים. אז לתפיסתם, הם, שלמדו שנים רבות והתמחו במקצוע שלהם, לא באמת צריכים להתעסק בשיווק. אלא להעביר לאיש מקצוע.

4️⃣ הבעיה היא שלמרות שהם ניסו להעביר את השיווק לאנשי מקצוע, זה לא הניב להם תוצאות. תכלס הם גם לא הבינו מה לא עבד שם, הם רק יודעים שהם קיבלו לידים/פניות מאנשים ״קרים״, שלא העריכו אותם מבחינה מקצועיות, קיימו שיחות די מתישות ולבסוף הרימו ידיים.אנשי הדיגיטל לעומת זאת טענו שהבעיה שלהם היא ביכולות המכירה הטלפונית שלהם ולא בטיב הפניות.וזהו זה. שם זה נעצר. סוג של מבוי סתום.�

5️⃣ סיבה נוספת שדווקא הטובים לא מצליחים לשווק את עצמם ברשת, היא משום תפיסה מוטעית, ששיווק של אנשי מקצוע טובים צריך להתבסס על פה לאוזן. הרי אם הם טובים – הלקוחות שלהם יפנו אליהם את החברים שלהם …וזה אכן מה שקורה .

אבל עם 3 סייגים:

– לאנשי מקצוע מעולים בתחילת הדרך עדיין אין כמות גדולה של לקוחות שיכולים להפנות אליהם מספיק לקוחות.

– המון פעמים נוצרות עליות וירידות בהכנסות בעסק, משום שאת ההפניות מפה לאוזן אי אפשר לנהל או להאיץ. – אי אפשר לתכנן צמיחה אמיתית / לגייס עובדים / לבנות תחזיות של העסק או לקבל אשראי, כשמתבססים רק על שיווק מפה לאוזן. אז שיווק מאסיבי מפה לאוזן אכן מהווה הוכחה להיותכם אנשי מקצוע מעולים אבל אם אתם רוצים לבנות עסק אמיתי- צריך לקחת את השיווק לרמה הבאה.

6️⃣ הסיבה השישית והנסתרת מכולן יושבת עמוק על פחד לא מדובר של ״מה יחשבו עליי״. הרי אם אשווק את עצמי ברשת, סימן שאני לא מבוקש והעסק/הקליניקה/המשרד שלי לא מלאים.

ששת הסעיפים עושים לכם שכל?

הזדהתם עם אחד מהם או יותר?

בואו נפתח את הנושאים האלה ונטפל בהם כדי שגם אתם, כאנשי מקצוע מעולים, תהיו פתוחים לרעיון של שיווק מכובד ומקצועי ברשת.

בואו נתחיל מן הקל אל הכבד.

💥 לגבי העניין של שיווק מפה לאוזן. בואו. זה ללא ספק השיווק הכי טוב מכל הבחינות. אבל! הוא מטלטל רגשית. החודש הפנו 5 לקוחות, בחודש הבא 10, וחודש לאחר מכן פתאום נוצרת דממה. למה לחיות כזאת אי וודאות?

💥 שנית, חשוב להבין שאף איש דיגיטל לא מסוגל להעביר את רמת המקצועיות הגבוהה שלכם, בלי המעורבות המשמעותית מצידכם. הרי אותו איש דיגיל משווק גם עורך דין, גם רואה חשבון, גם חברת קוסמטיקה וגם יזם לנדל״ן. אתם באתם חושבים שהם יכולים להיות ה״פה המקצועי״ של כל אחד מהלקוחות שלהם מבלי לערב אותם בשיווק?כדי לבסס אוטוריטה אמיתית שלכם צריך שיתוף פעולה מלא מצידכם. צריך ידע והמומחיות שלכם. תוכן שלכם. כתיבה שלכם. ניתוחי מקרים וסיפורי הצלחה שלכם.

💥 שלישית, שיווק טוב ברשת זה לא פוסט טוב ודף נחיתה עם תמונות יפות וכותרות מבטיחות.

לפני כשבועיים התייעץ איתי רואה חשבון, מאוד עסוקֿ על דף הנחיתה שהכינו לו.

אמרתי לו ״תגיד – אם אני מחליפה את הלוגו ואת התמונה שיש בדף הנחיתה – בתמונה ולוגו של רו״ח אחר – מישהו ישים לב שזה היה דף שלך? עם ההתמחות והבידול שלך?״

״ברור שלא״ הוא ענה.

הכינו לו דף גינרי שמתאים לכל רו״ח באשר הוא ..אז ברור שזה יכול להביא רק לידים גינריים שלא מכירים אותו וגם לא מעריכים את רמת המקצועיות שלו.

שיווק טוב ברשת, קודם כל הופך אותך לבר סמכא בקרב הקלוחות הפוטנציאליים שלך, ורק אז מוכר להם משהו. למרות שכשבונים אוטוריטה מקצועית טובה וממוקדת – כבר כמעט ולא צריך למכור. אנשים מבינים מי אתם. מה הייחוד שלכם ומעדיפים לעבוד איתכם ולא עם האיש עם דף נחיתה גינרי.

וכאן נכנס העניין של מה זה שיווק בכלל.

שיווק זה לא פוסט 1 טוב עם דף נחיתה.

✳️ שיווק זה פסיכולוגיה שלך ושל הלקוחות הפוטנציאליים שלך. אתה לא מתאים לכל לקוח ולא כל לקוח מתאים לך.

✳️ שיווק זו הבנה של מי הם הלקוחות הייחודיים שלך, שטובים לך ונכון לך לעבוד איתם וגם שהם נהנים לעבוד איתך.

✳️ שיווק זו הבנה ויכולת תעדוף של קהלי היעד שאתה פונה אליהם והחלטה לאיזה קהל מתחילים לשווק תחילה.

✳️ שיווק זה הבנה של מה עובר על הלקוחות הפוטנציאליים שלך כרגע. ברמה של לקרוא את המחשבות שלהם. ✳️ שיווק זה היכולת לזהות פתיון מספיק מעניין ו-100% מקצועי שיתפוס את תשומת לבם הראשונית של הלקוחות הטובים לך.

✳️ שיווק זה היכולת לתת תוכן מקצועי מעניין שמונגש נכון כדי שהם ירצו לעקוב אחריך ולהכיר אותך.

✳️ שיווק זו היכולת לנתח ולהבין על מה ישבו ההתלבטויות של הלקוחות שלך רגע לפני שהם יפנו אליך.

✳️ שיווק זה מקצוע של ממש, שאני אישית לומדת שנים ארוכות אחרי שכבר למדתי אותו בצורה רשמתי בתואר השני למנהל עסקים.

עכשיו בואו ניגע בסוגיה אחרונה היא הפחד הלא מדובר שלמה יחשבו עליכם אם תשווקו ברשת?האם זה יעשה לכם נזק כי אנשים יחשבו שאתם לא כל כך מבוקשים וזקוקים לעוד לקוחות?

אז האמת היא שזה תלוי באיך תשווקו. אם השיווק שלכם יהיה:� ״אם אתם מחפשים עורך דיו לענייני גירושין פנו אלי ל 054…״ אז החשש יתממש. �אכן יבינו שאתם לא מפוצצים וזקוקים לעוד לקוחות.

אבל אם השיווק שלכם יהיה בצורה של:

פוסטים על ההתלבטויות הכי נפוצות בתחום שלכם.

על השאלות הכי נשאלות על ידי הלקוחות שלכם.

על הטעויות הכי חמורות שאנשים בתחום שלכם עושים,

וזה יהיה מלווה בניתוח מקרים וסיפורי הצלחה, שמוצגים בצורה מקצועית ולא מתרברבת אז אנשים פשוט יפנימו את רמת המקצועיות שלכם ויפנו אליכם ברגע שיצטרכו שירות מסוג שאתם מציעים.ו

גם הם תמיד ישמחו להמליץ עליכם, כי הם עוקבים אחריכם ברשת ומרגישים שהם כבר מכירים אתכם ואת האיכויות שלכם.

ואם קראתם עד כה ואפילו די הסכמתם עם הכתוב

כאן יקפוץ לכם השפן הכי קשוח מהכובע.

אבל למי יש זמן לזה????

לשווק לוקח הרבה זמן.

והרי התחלנו מזה שלאנשי מקצוע מעולים אין זמן..

אז קודם כל – זה נכון!

שיווק דורש זמן.

אבל הוא משיג כל כך הרבה מטרות מדהימות שזה פשוט ברכה לדעת לשלוט בו. ויש גם דרכים נפלאות לקצר זמני למידה וזמני שיווק, והינה הן:

🧩 ללמוד את השיווק מאנשים עם טונה של נסיון. שעוסקים בזה שנים טובות – 5 ומעלה. הנסיון שלהם יקצר לכם זמני למידה ויישום.

🧩 לקחת ליווי מאנשים שיעזרו לכם ויכוונו אתכם לכתיבה נכונה על הנסיונות הראשונים ויחסכו לא רק זמנים אלא גם תסכולים וחששות.

🧩 להעזר בפרסום ממומן שימנף כל פוסט טוב שלכם ויפיץ אותו לעוד ועוד לקוחות פוטנציאליים.

🧩 לא להיות בלחץ ולא להניח שזה עניין של פוסט או שניים אלא להכניס להבנה שזה תהליך ונוכחות עקביים ברשת.

🧩 להבין ששיווק זה לא משהו סליזי אלא זו עוד דרך מקצועית ונפלאה להפיץ את הבשורה שלכם ואותכם!!!

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן