סיפרתי לך כבר שאני אוהבת את השיווק בפייסבוק?

מה זה אוהבת, משוגעת עליו…

לא דמייתי לעצמי שאחרי 17 שנה בשיווק יכול להוולד ערוץ שיווקי שילהיב אותי כל כך.

אתמול בלילה ישבתי וחקרתי את "נתוני הכניסה של הדפים" או במילים אחרות הסטטיסטיקות של הדף.

אותם הנתונים שנמצאים מאחורי הקלעים של כל דף עסקי.

ומה לא מצאתי שם. וואוו…וואוו…וואוו…והכל מוגש כל כך ידידותי לבעל העסק הקטן.

טוב, סיימתי להתלהב (: מתחילה להסביר. 

בכל פאנל ניהול של הדף ישנו חלק שנקרא בעברית "נתוני כניסה". כאשר נכנסים אליו רואים 6 לשוניות, בהן מסתתר מידע שיווקי מאוד מעניין.

1. חלק של הסקירה.

'בריף' קצר ומתומצת על עיקרי הפעילות השיווקית שלכם בפייסבוק.
כמה אנשים הצטרפו לדף שלכם בשבוע האחרון (שימו לב לתקופת התאריכים המסומנים), כמה אנשים היו מעורבים בפרסומים שלכם, לאיזו תפוצה הגעתם (כלומר כמה אנשים נחשפו לפרסומים שלכם בפועל) ועוד.
הנתונים נכונים לשבוע האחרון + בהשוואה לשבוע הקודם.
עוד דבר שנמצא בחלק הזה הוא סטטיסטיקות של 5 פוסטים אחרונים. מה פרסמת ולאיזו תגובה הם זכו.
קל מאוד באופן הזה להסיק איזה תוכן מעניין את הקהל שלכם.

2. חלק של סימוני אהבתי

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על הלייקים בדף (:
כמה אנשים הצטרפו, מה קצב הגדילה של המצטרפים, מה קרה השבוע, החודש או ברבעון האחרון או בכל תקופה אחרת שמעניינת אותך.
בהמשך לכמה הצטרפו, כמה נטשו (כן כן יש גם נתון של נוטשים), באילו תאריכים קרה מה, כמה מהמצטרפים הצטרפו כתוצאה מפעילות ממומנת וכמה כתוצאה מפעילות אורגנית, 
 כמה הצטרפו כתוצאה מהכניסה לדף, כמה מתוך מובייל, כמה הצטרפו בלחיצה על לייק מבלי להכנס לדף (כתוצאה מפרסום שהופיע על הניוזפיד) ועוד.

 

3. חלק של תפוצה

 בפייסבוק יש המון אנונימיים, אלה שרק צופים בסטטוסים שלנו ולעולם לא מגיבים. הרבה פעמים אנחנו מפרסמים ואין תגובה ואין לנו מושג כמה אנשים בפועל ראו את הפרסומים שלנו. אז בלשונית הזו של התפוצה יש לנו את כל המידע לגבי כמה אנשים נחשפו לתכנים שתפרסום בטווח התאריכים שנבחר. כייף לגלות שגם אם לפעמים נדמה שאף אחד לא רואה בפועל לא כך הדבר.

4. ביקורים

חלק מרתק בעיניי.
כמה אנשים ביקרו בטאבים שלנו. דרך מעולה להבין אילו טאבים מעניינים את הלקוחות שלנו.
באילו אמצעים הגיעו לדף שלנו (גורמים חיצוניים מפנים): גוגל, אתר אינטרנט שלכם, אתר אינטרנט אחר ועוד.

5. פרסומים.

הלשונית  כמעט הכי שימושית בעיניי!
כאן תוכלו למצוא את הימים והשעות שהכי נכון לפרסם בהם סטטוסים.
וגם איזה סוגי פרסומים זוכים להכי הרבה הענות: האם אלה עם תמונות, או אלה עם קישורים, או הפוסטים של המלל בלבד ועוד.

6. אנשים.

כל המידע הכי שימושי על האוהבים שלנו: הגילאים שלהם, הערים שהם גרים בהם, השפות שהם מדברים, מינם ועוד ועוד.

אשמח אם תכתוב לי אם חידשתי לך ואם יש עוד דברים שמעניינים אותך לדעת.

שבוע נפלא!

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן