הי לך ושנה נפלאה!!!
הינה מתחילה לה שנה חדשה ואני בטוחה שגם אם השנה הקודמת הייתה מדהימה אתה מאחל לעצמך שהשנה הזאת תהיה עוד יותר טובה! ובצדק (:
אז מה אתה יכול לעשות כדי שזה אכן יקרה?
לתכנן! ברוב המקרים עצם התכנון ישפר את התוצאות שנשיג.
אם נקבע לעצמנו יעדים, ואם נדע איך ומתי נרצה להשיג אותם ונתכנן את הפעולות שלנו, בטוח נגיע לתוצאות נפלאות.
אז איך מתכננים פעילות שיווקית שנתית בפייסבוק?
כמובן שאם יש לנו תכנית עבודה מסודרת ומתוכננת, הפעילות שלנו בפייסבוק תיגזר מהתוכנית שלנו.
יחד עם זאת, הניסיון שלי מראה, שברוב המקרים לבעלי העסקים אין תוכניות עבודה מסודרות ועל כן החלטתי להעניק לך כמה טיפים:
1. בשלב הראשון אנחנו מבינים שרב רובה של הפעילות שלנו חייבת להיות ממומנת/מקודמת. המימון מאפשר לנו להגיע לקהלים מדוייקים ולזכות בחשיפה רחבה. כשאנחנו שולטים בקהל אליו מגיעים המסרים שלנו וברמת החשיפה אליו, אנחנו יכולים להחליף את הכמות באיכות. כלומר, אנחנו יכולים להפסיק לכתוב הרבה ולהתחיל לכתוב מעט ואיכותי, בתנאי שהקהל שלנו נחשף לתוכן הזה. האסטרטגיה שלי כיום היא לכתוב 1-2 פוסטים טובים בשבוע. זה אומר שבשנה אני צריכה לייצר 48-96 פוסטים. אלו יכולים להיות הפוסטים שמתוכננים מראש ואליהם יתווספו פוסטים ספונטניים:
מחקר חדש, תובנה חדשה, עדות מרגשת מלקוח, השקה של מוצר חדש ועוד ועוד.
2. דרך נוספת לתכנן היא לשבת עם לוח שנה ולהבין מה הם תקופות המכירה הקריטיות בעסק. כמעט בכל עסק יש סוגים של עונתיות, גם אם הוא לא מוגדר באופן רשמי כעסק עונתי. יש תקופות שאנחנו, כבעלי העסקים יודעים / משערים שיהיו תקופות מכירה חזקות ויש תקופות שיהיו חלשות. את העונתיות הזאת יש לתכנן ולקחת עליה אחריות. אם לדוגמה אני עוסקת באחסנה – אני יודעת שקיץ היא התקופה הכי חזקה שלי. לכן אני מתכננת את הפעילות הכי משמעותית שלי בפייסבוק החל מאביב ועד תום הקיץ. אם אני מאמנת לילדים עם הפרעות קשב וריכוז – אני נצמדת לפעילויות של בתי ספר ומשרד החינוך. התחלה של שנת הלימודים לדוגמה היא תקופה מאתגרת להורים וילדים כאלה, חופשות ארוכות, תקופות המבחנים ועוד, אלו הם נקודות ציון ביומן ותכנון הפעילות בתקופות אלו ובתקופות שקודמות להם.
הבעיה היא שרוב בעלי העסקים לא מתכוננים לתקופות החשובות האלה בעסק, ובדרך כלל יוזמים פעולות שיווקיות ״רגע אחד מאוחר מדי״. עכשיו זה הזמן להבין מתי הן קורות ולתכנן אותן ביומן.
לא מספיק לציין אותן ביומן – צריך להבין איזו פעילות שיווקית נוכל לעשות סביב התקופות האלה, מה צריך להכין לקראתן ומתי צריך להתחיל את ההכנות. נניח אנחנו רוצים לעשות מס׳ פוסטים לקראת שנת הלימודים החדשה ולצאת במבצע של סדרת אימוני הכנה לשנת הלימודים. אנחנו צריכים להבין כמה זמן ייקח לנו לכתוב את הפוטסים (בטח יהיה שם לפחות מאמר אחד, כמה טיפים, ומס׳ תובנות) כמה זמן ייקח לנו לתכנן את המבצע, כמה זמן ייקח לנו לכתוב את דף המכירה, מה צריך להכין לקראת הקמפיין וכו׳ ואת התאריכים האלה יש לשים ביומן.
3. דרך נוספת לתכנן היא להיצמד ללוח שנה וחגים. רובינו יכולים ליצור פוסטים ומבצעים שקשורים לחלק גדול מהמועדים בלוח השנה. הטעות הגדולה ביותר היא לגלות שיש ראש השנה יחד עם כל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו ולא להיות ערוך לזה מבחינת התוכן ותוכנית העבודה. רוב בעלי העסקים ירוצו לגרפיקאי שלהם יומיים – שלושה לפני החג ויבקשו עיצוב של ברכה. חלקם יעשו מבצע מאוד בסיסי של 20% הנחה למוצרים או השירותים שלהם לכבוד ראש השנה. וזה לא מספיק ללקוחת שלנו כדי לשכנע אותם לקנות…
צריך לתכנן את הכתיבה ואת המבצעים עצמם בצורה חכמה. אם נעזר בהנחיות של סעיף 2 נוכל לעשות את זה בקלות.
אלו הם שלושה טיפים שעובדים מצויין ללקוחות שלי בשלבי העבודה הראשונים בטרם הם מתחילים לעבוד עם תוכניות עבודה מסודרות.
מה דעתך עליהם?
אתה חושב שתוכל ליישם אותם?
שנה נפלאה,
יוליה
תזכורת, השבוע, ביום ג׳ ה-30.9.14 בשעה 9:00 יתקיים וובינר ״5 צעדים פשוטים לשיווק יוצר מכירות בפייסבוק״ שריין את מקומך כאן בקישור הזה או לחץ על התמונה
http://otsma.ravpage.co.il/5steps%20-%20web2 (http://cp.responder.co.il/link.php?lid=5176595&sid=76859691&k=08af717be163ecfa8951958b82e6e672)