היום יש לי חידוש מאד מרגש בשבילכם. קמפיין מודעות למסנג'ר בפייסבוק.
רוצים להגדיל את הרווחיות שלך בהשקה הבאה? רוצים להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים מדויקים?
אחד הכלים החדשים יחסית של פייסבוק לעשות את זה עבורך הוא מודעת המסנג'ר,
המאפשרת ללקוח שלכם לפתוח שיחה עם העמוד שלכם בלחיצת כפתור, ומספקת לו חוויה אישית
כמעט כאילו הוא מדבר איתכם.
אבל אליה וקוץ בה.
אחד מחסרונות מודעת המסנג'ר היא דווקא הקלות הבלתי נסבלת של הלחיצה על כפתור ההנעה לפעולה.
במאמר זה נלמד מה לעשות כדי להימנע מפניות קרות (אותן פניות שהגיעו אלינו רק כי היה נורא קל
ללחוץ על הכפתור ולא משום שהייתה מאחוריהן כוונה של ממש), מתי הכי נכון להשתמש בקמפיין
מסנג'ר ואיך להקים מודעה למסנג'ר הלכה למעשה.
אז קודם כל… מהן מודעות המסנג'ר?
מודעת מסנג'ר (Messenger Ads) היא מודעה המופיעה על ציר הזמן כמו כל מודעה אחרת
(היא גם נראית כמו כל מודעה אחרת), בהבדל אחד.
לחיצה על כפתור ההנעה לפעולה שלה (בתמונה הכפתור הוא "שלח הודעה" אבל הוא יכול להיות כל כפתור אחר)
ולחיצה עליו מעבירה את המשתמש מיידית לכתיבת הודעה לדף העסקי שבשמו פורסמה המודעה.
האייקון של מסנג'ר יופיע לצד כל הנעה לפעולה שתבחרו.
מכיוון שמודעות המסנג'ר מאד מזמינות ללחוץ עליהן, ההמלצה היא להשתמש בהן במצבים מאד מסוימים,
כמו למשל לקראת סוף השקה, אם אתה רוצה להזמין משתמשים לשאול שאלות.
מומלץ ביותר לטרגט קהל רימרקטינג – שביקר בדף המכירה שלך ויודע במה מדובר, למרות שעדיין לא רכש.
עוד אפשרות היא לעשות קמפיין מודעת מסנג'ר כשפרק הזמן שנתת לבונוסים עומד לפוג או המחיר למוצר
או לשירות שלך עומד לעלות. השתמש במודעה כדי להאיץ בלקוחות שלך לנקוט צעדים לקראת רכישה.
מודעות אלה יעילות במיוחד במודל המוגבלות ולוחות הזמנים ההדוקים, אותו מודל שמתאר את מה שקורה לנו
כשמוצר עומד לאזול מהמלאי, שמחירו עומד לעלות או שבאופן כללי בקרוב מאד לא יהיה לנו ממנו יותר.
אז מהם הצעדים להקמת קמפיין מסנג'ר?
שלב #1: צור קהל מותאם אישית (Custom Audience)
כמו בכל קמפיין, השלב הראשון הוא להגדיר את קהל היעד שלנו. במקרה של מודעת מסנג'ר, נרצה שיהיה זה
קהל מותאם אישית, שכבר נחשף אלינו ולשירות או למוצר שלנו בדרך כזו או אחרת.
זה יכול להיות קהל מקובץ חיצוני של רשימת התפוצה שלנו או של קהל שהשתתף בוובינר שלנו,
קהל שביקר באתר שלנו, השתמש באפליקציה שלנו, היה באינטראקציה עם הפוסטים שלנו או עם סרטונים שלנו,
או קהל רימרקטינג שביקר בדף המכירה במכירות קודמות.
שלב #2: הקם את קמפיין המודעה למסנג'ר
השלב הראשון של יצירת הקמפיין הוא כמובן לחיצה על כפתור "צור מודעה" כמו בכל קמפיין אחר.
המטרה השיווקית שנבחר בה היא "תנועה" (או Traffic). בתוך הקמפיין נבחר באפשרות אתר או messenger כיעד לקמפיין שלנו.
עכשיו נבחר את הקהל המותאם אישית שאליו אנו רוצים לפנות במודעה זו.
שימו לב שתוכלו לבחור מספר קהלים באותה מודעה (להבדיל מקהל שמור, אז ניתן לבחור רק קהל אחד).
אם אנחנו רוצים גם לפלח את הקהל (כמו לבחור מיקום מסוים, גילאים, תחומי עניין וכ"ו), זה הזמן לעשות את זה.
אם הקהל לא מאד גדול, לא מומלץ לפלח אותו. ממילא מדובר בקהל המדויק שלנו מאחר וזהו קהל שכבר נחשף אלינו.
המודעה כמעט מוכנה.
עכשיו נותר לנו להעלות את התמונה הנבחרת של המודעה, וכמובן לבחור את המיקום. בשלב הזה אנחנו בוחרים Messenger.
השלב האחרון הוא לבחור את כפתור ההנעה לפעולה.
זהו… יש לנו מודעת מסנג'ר מוכנה. צאו לדרך…
בהצלחה
יוליה