מודעות ממומנות פייסבוק הן פלטפורמה יוצאת דופן לקידום העסק שלך, אך המון בעלי עסקים קטנים מוצאים אותה כמפחידה ולא ידידותית 😱

אני לא מאשימה אותם.
אם הייתי עושה כיום את צעדי הראשונים בפרסום ממומן בפייסבוק ככל הנראה הייתי מקבלת רגליים קרות על הדקות הראשונות ורצה לקבל עזרה מקצועית או עוזבת את הפלטפורמה הזו לתמיד 🏃‍♀🤣

המזל שלי ש״גדלתי״ לתוכה כי אני בפייסבוק עוד לפני שהיו דפים עסקיים ולכן קל לי מאוד להבין אותה וגם – כטכנופובית אנונימית, קל לי מאוד להסביר אותה.

אז היות ופרסום ממומן זה הכלי הכי חזק והכי זול לקידום העסק הקטן, החלטנו לקיים מרתון חד פעמי המראה צעד אחרי כיצד מקימים קמפיין ראשון אבל לבינתיים קבלו את המדריך המקוצר למפרסם המתחיל 👏
במדריך הזה, אני הולכת להראות לכם את כל השלבים שמרכיבים קמפיין אפקטיבי.

קודם כל למה בכלל לפרסם בפייסבוק

 כי זה עובד! כי פרסום ממומן מביא לקוחות.
 וגם כי הוא זול. כן כן. ממש זול. בהשוואה לכל ערוץ פרסומי אחר. תשוו למקומון. תשוו לפליירים. תשוו לגוגל.
בנוסף הוא מאוד ממוקד. אפשרויות המיקוד שלו נדירות. לא קיים עוד ערוץ עם כאלה אפשרויות. רוצים למקד להורים טבעוניים לילדים קטנים שגרים ליד המסעדה שלכם? קל!
 כמו כן הכל לגמרי בשליטה שלכם. רוצים להשקיע היום 30 ש״ח? מחר 110? ועוד שבוע כלום? או לפרסם רק בין 14:00-16:00 או רק בימי א׳, ג׳, ה׳? הכל אפשרי.

אז איך מתחילים

1⃣ שלב ראשון

לפני שתתחיל אפילו להסתכל על האופציות במנהל המודעות, עלינו להחליט על אסטרטגיה.
בלעדיה, קל להיות מסנוורים מכל האפשרויות ובסופו של דבר ליצור קמפיין לא אפקטיבי עבור כל קמפיין שאנחנו הולכים ליצור, צריך לשאול את השאלות הבאות:

👌אילו מוצרים או שירותים אני מקדם באופן ספציפי?
👌למי אני מכוון?
👌האם אני פונה לקהל קר (שמעולם לא שמע עליי) או לקהל חם (שכבר עוקב אחריי או לכל הפחות מכיר אותי)?
👌מה נקודת הכאב שלהם, ואילו התנגדויות יהיו להם?
👌מה המטרה של הקמפיין שלי?
👌האם אני רוצה לידים, מודעות למותג, תנועה באתר, מכירות או משהו אחר?

2⃣ שלב שני

הדבר הראשון שתעשו בעת יצירת הקמפיין שלכם הוא לבחור את המטרה שלכם 🎯
חשוב לבחור נכון, מכיוון שפייסבוק תבצע אופטימיזציה (טיוב/שיפור) למודעות על סמך המטרה שלך.
בדרך כלל, המטרה הנכונה יכולה להוריד את העלות לקליק ולשפר את התוצאות שלך.

אפשר לבחור בין המטרות הבאות:

הגברת מודעות למותג
תפוצה
תנועה
מעורבות
התקנות אפליקציה
צפיות בסרטון
יצירת לידים
הודעות
המרות
מכירות מקטלוג
ביקורי חנות

נכון לך לבחור מטרה שמתיישרת בצורה הכי מגובשת עם היעדים הבסיסיים שלך.

אם, למשל, אנחנו מנהלים קמפיין וידאו המיועד להביא מכירות, נבחר באפשרות "המרות" במקום באפשרות ב"צפיות וידאו".
ברור שאנחנו רוצים צפיות בווידיאו אבל כאלה שיובילו למכירות/המרות.
עם זאת, תמיד עומדת לרשותינו האפשרות לעשות A/B TESRING המאפשרת לדעת בוודאות מה הסוג של הקמפיין שעובד הכי טוב עבורינו.

רוצים להבין אילו אסטרטגיות פרסום קיימות לעסקים הקטנים בפייסבוק?
וגם לשמוע הרבה יותר בהרחבה כיצד משתמשים בכל אחת ממטרות הפרסום הנ״ל? הרשמו למרתון לפרסום ממומן למתחילים שיתקיים ביום חמישי ה-13.2 בין השעות 9:00-12:00 המרתון יעבור אונליין במחשב שלכם וכולו יוקלט לצורך צפיה חוזרת ויישום. מצטרפים כאן : 

3⃣ בואו נמשיך. שלב שלישי

לטרגט (לבחור) את הקהל שלך
עומדים לרשותינו 3 סוגים של קהלים
💥 קהל שמור – קהל מתוך פייסבוק לפי תחומי עניין והתנהגויות שלו.
💥קהל מותאם אישית: שמאפשר לך להגיע למשתמשים ספציפיים מרשימת הדוא"ל שלך.
או למשתמשים שנקטו פעולות מסוימות באתר שלך, או היו במעורבות בפייסבוק העסקי שלך,ראו סרטונים שלך או אפילו הגיבו בצורה כלשהי לפעילות בפרופיל העסקי שלך ב-Instagram.
💥 קהל דומה זהו קהל קסום -פייסבוק ממש משכפל תכונות מהקהל מותאם אישית שלך
במרתון של פרסום ממומן למתחילים אנחנו נדגים כיצד בונים כל אחד מהקהלים האלה בפועל.

4⃣ שלב רביעי

בשלב הזה אנחנו אומרים לפייסבוק היכן אנחנו רוצים שהמודעות שלנו יראו:
האם רק בפייסבוק או גם באינסטגרם
האם רק בנייד או גם במחשב נייח
האם רק בפיד או גם במסנג׳ר וגם במרקטפלייס.
האמת היא שגם לבחור בכל המיקומים כברירת מחדל לא תהיה טעות גדולה כי אז פייסבוק פשוט יבחן בעצמו באילו מיקומים הניצול של התקציב שלך נעשה בצורה מיטבית ויציג את המודעות שלך בעיקר במקומות האלה.

5⃣חלק חמישי

קבע את התקציב שלך 💵

בחלק הזה תוכל לבחור את התקציב שלך, לתזמן את המודעות שלך ולבחור בשיטת אופטימיזציה (מיטוב/טיוב/שיפור).
אפשר לבחור תקציב לכל הקמפיין או תקציב יומי או להציג את המודעות שלך ללא הגבלת זמן או לתזמן אותן להתחיל ולהסתיים בתאריכים מסוימים.
ניתן אפילו לבחור להשתמש בחלוקת יום, המציגה את המודעות שלך רק בשעות מסוימות או בימים מסוימים של השבוע🕒🕓🕔

6⃣ שלב שישי

בחר בפורמט המודעה שלך 📲
ישנם מספר פורמטים מדהימים של מודעות בפייסבוק. אפשר לבחור בין:

מודעות תמונה בודדות
מודעות וידאו
מודעות קרוסלה, המאפשרות להציג כמה סרטונים ו / או תמונות
מודעות קנבס
אוספים, שנפתחים לחוויה ניידת במסך מלא

לכל סוג מודעה יש היתרונות הייחודיים לו, לדוגמה מודעות וידאו ומודעות קרוסלה (עם או בלי וידאו) הן בעלות שיעורי המעורבות הגבוהים ביותר.
רוצים לראות איך עושים את זה טכנית? פשוט הצטרפו למרתון: 

7⃣שלב שביעי

לא לשכוח את הפרטים הקטנים
בתחתית קטע של בניית המודעה עצמה יש המון פרטים קטנים שקל לפספס.
נצל את כל אחד מהם. כפתור ה- CTA (הנעה לפעולה) הנכון לדוגמה יסייע בכמות המרות יותר גבוהה 

8⃣ שלב השמיני

עקוב אחר המודעות שלך בזהירות.
לאחר שהתחלת את הקמפיינים שלך, עקוב אחריהם בקפידה.
קמפיינים מסוימים עשויים להתחיל לראות עליות במחיר לקליק לאחר תדירות גבוהה מדי ואחרים עשויים להתחיל בעלות גבוהה יותר לקליק ממה שציפית.
יהיו גם קמפיינים שפשוט לא ישיגו לך את התוצאה שהיית רוצה.
מנהל המודעות של פייסבוק יראה לך את כל הפרטים של כל הקמפיינים הפעילים שלך.
עקוב אחר מחיר לקליק, תדירות, ציוני הרלוונטיות ובמספר הפעולות שננקטו.
אלה המדדים החשובים ביותר שיאפשרו לך לשפר את התוצאות של הקמפיין פלאים🧮

לסיכום, פרסום ממומן בפייסבוק הוא מנוף 🏗אמיתים לעסק שלך. אל תתן למגבלות טכניות לעזור את ההפצה של העסק שלך לאנשים שזקוקים לו.

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן