הי לך,

אני מקווה שהצום עבר עליך בקלות יחסית ושזכית לחתימה טובה!

אני רוצה לספר לך שמדי חודש אני פוגשת עשרות בעלי עסקים שמשווקים בפייסבוק.

הטענה החוזרת על עצמה היא –"אני לא מצליח למכור בפייסבוק"

התושבה שלי היא שהטענה הזו ברב המקרים מאוד מוצדקת.

תשובה מפתיעה, לא?

בטח ממי שטוענת שפייסבוק הינו אחד הערוצים הנפלאים להגדלת מכירות.

אז זהו, שהיא לא מפתיעה כלל.

על מנת להבין את התשובה שלי,
צריך להבין שמטרת פייסבוק כערוץ שיווקי,
היא לא בהכרח למכור אלה להוות חוט מקשר בינינו לבין מעמד מכירה אידאלי עבורינו (בשבילז ה כמובן חייבים להגדיר מעמדי מכירה בעסק).

לדוגמה (כל חץ הוא חוט מקשר)

פייסבוק -> רשימת התפוצה -> מכתב מכירה לתפוצה

פייסבוק -> רכישה באתר האינטנרט

פייסבוק -> הפניה לחנויות פיזיות

פייסבוק -> הצטרפות לאירוע -> מכירה בעת האירוע

פייסבוק -> הפניה לדף מכירה -> מכירה טלפונית

פייסבוק -> מכירה טלפונית

פייסבוק -> רכישה בפייסבוק

לאחר שמבינים שפייסבוק יכול לשרת אותנו בכמה דרכים על מנת להוביל אותנו למכירות,
נכון יהיה להגדיר את התסריט האופטימלי מהרגע שהאוהד שלנו מצטרף לדף ועד לרגע הרכישה.

לדוגמה, אם אנחנו יודעים שמעמד המכירה העיקרי שלנו הוא רשימת התפוצה,
עיקר המאמץ שנשקיע בפייסבוק יהיה בליצור אימון בקרב האוהדים ובלהעביר
אנשים לרשימת התפוצה באמצעות תוכן בעל ערך.

לעומת זאת אם המטרה שלנו להפנות אנשים לרכישה בחנויות פיזיות, עיקר המאמץ יהיה להפנות את האנשים לחנויות עצמן, ואז לצורך כך, אנחנו נפרסם מדי פעם את רשימת החנויות, נראה צילומים מתוך החנויות, ניתן מבצע לחברי הדף בעת הצגת שובר המודפס מפייסבוק ועוד.

לסיכום, בבואנו לשווק בפייסבוק,
עלינו להחליט מה המטרה של פייסבוק בשרשרת השיווק שלנו
ולכוון את כל המאמצים להשגת מטרה זו, שהיא כאמור לא חייבת להיות מכירות דווקא.

בהצלחה רבה,
יוליה
 

תגובות פייסבוק

תגובות

דילוג לתוכן