אזעקת הרגעה – עדכון שינויים בפייסבוק

פורסם ב 28 Feb 18

הלו חברימוס

משהו ללא ספק עובר על מארק צוקרברג. בחודשים האחרונים זה נראה שסופת הוריקן

רצינית ביותר עוברת על הרשת, והתוצאות שלה בחלקן ברורות לגמרי ואף משמחות, וחלקן האחר… פחות.

סיכמנו כמה מהשינויים המשמעותייםב ביותר -( עדכון שינויים בפייסבוק בפברואר 2018) שהביאה איתה הסופה, עבורנו בעלי העסקים:

1. זמנית לא ניתן לראות גודל של קהלים מותאמים אישית

אז שאלתם שוב ושוב, ואנחנו ענינו שוב ושוב, ועכשיו התשובה הרשמית והסופית:

החל מ-22 בדצמבר 2017 זיהו בפייסבוק בעיה טכנית עם הערכת הקהל

לקהל מותאם אישית (Custom Audience). כשהבינו שהתקלה לא פשוטה כל כך לפתרון,

החליטו להסיר זמנית את האפשרות לראות גודל קהל מותאם אישית (קהלים שהכנסנו לפייסבוק,

או נאספו בפייסבוק כתוצאה מכך שבדף הנחיתה שלנו או באתר שלנו יש פיקסל, או קהלי מעורבות וכדומה)

עד יעבור זעם, הבשורות הטובות הם כי למרות השינוי הזמני, אפשר לפרסם לקהלים האלה.

2. פייסבוק הודיעו לאחרונה כי תבוטל האפשרות לטרגט או לעשות אי הכללה לקהל מקובץ,

המכיל יותר מפרמטר אחד. כלומר, אם עד היום יכולנו, למשל, להעלות קובץ שבו יש גם מיילים

וגם טלפונים, מהיום ניתן יהיה להעלות רק אחד מהפרמטרים האלה (עמודה אחת) ולפרסם

רק לפי פרמטר אחד – טלפונים או מיילים. לא גם וגם.

3. עמודה חדשה נוספה למנהל המודעות: “עלות לצפייה בדף נחיתה” – 

המשמעות היא שניתן למטב קמפיין לפי צפיות בדף נחיתה ולדעת מה עלות צפיה כזו בקמפיין המרות

או בקמפיין תנועה. מיטוב לצפיות בדף נחיתה הוא דרך לשפר את איכות התנועה שהאתר שלך מקבל

בעקבות המודעות. זאת בשונה ממיטוב לקליקים שבמקרה הזה הכוונה היא להקלקות על כתובת האתר או דף הנחיתה

אך לא בהכרח שהיה בדף עצמוץ

4. האיחוד המיוחל בין פאואר אדיטור למנהל המודעות

כבר בספטמבר 17, לפני כמעט חצי שנה, הודיעו ברשת שהפאואר אדיטור ומנהל המודעות

מתאחדים לאחר שנתיים של תכניות ותכנונים. למרות שרוב בעלי העסקים הקטנים לא ממש

השתמשו בפאואר אדיטור, ולמרות שלא ממש נרגיש בשינויים מהותיים, האיחוד הזה כן הכניס

קצת שינויים ויזואליים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

א. יצירת מודעות – מהיום יש שתי דרכים ליצור מודעות – באמצעות יצירה מודרכת, שאנו מכירים

ממנהל המודעות, או באמצעות יצירה מהירה שעברה מפאואר אדיטור. היצירה המודרכת מובילה

אתכם בתהליך יצירת הקמפיין, בדומה להובלה שאפיינה את העבודה במנהל המודעות עד היום.

היצירה המהירה מיועדת למי שהתרגל לעבור בפאואר אדיטור וליצור קמפיינים במהירות,

ולאחר מכן ליצור סדרות מודעות ומודעות במועד מאוחר יותר.

אנשים יצטרפו אוטומטית לתהליך העבודה שבו השתמשו בעבר, ולכולם תהיה אפשרות

לשנות את זרימת העבודה המועדפת עליהם בכל עת באמצעות לחצן בפינה השמאלית

העליונה של חלון יצירת המודעה. ככה זה נראה:

ואיך נראית יצירה מהירה של קמפיין? אתם פשוט בוחרים מטרה, בונים קהל, נותנים תקציב ומעלים קריאייטיב, הכל באותו עמוד ממש.

ב. עבודה עם טיוטות – פונקציה נפוצה שהייתה בשימוש בפאואר אדיטור

הגיעה עכשיו גם למנהל המודעות. מסעות הפרסום, קבוצות המודעות והמודעות שתבנו מהיום,

ישמרו אוטומטית בשרתים של פייסבוק כטיוטה. זה אומר שכשאתם עובדים על קמפיין חדש,

בכל שלב של העבודה הכל נשמר ואתם תוכלו להפסיק באמצע ולחזור לזה מאוחר יותר,

או פשוט לפרסם בשלב מאוחר יותר.

תקפוץ לכם גם תזכורת תזמין אתכם לסקור ולפרסם את השינויים שלכם.

ג. יש עוד כמה עדכונים פחות דרמטיים אבל מאד חיוביים, כמו למשל

ציון תקופת הלמידה של הקמפיינים. תהליך הלמידה של פייסבוק, המתחיל מחדש

בכל קמפיין, אינו דבר חדש, אבל כיום אנחנו יכולים לדעת מתי תהליך הלמידה מסתיים,

וזה כשלעצמו בעל תועלת רבה עבורנו המפרסמים.

5. האלגוריטם של ציר הזמן מתעדכן שוב

זה קרה 10 ימים לתוך תחילת השנה החדשה, כשפייסבוק הודיעה על עדכון

נוסף לעמוד החשוב ביותר – ציר הזמן (הניוז פיד).

המטרה המוצהרת היא, לתת מענה לצורך של החברים ברשת, לקבל עדכונים מהאנשים

החשובים להם. פייסבוק משתמשת באלגוריתם היודע לשקלל מספר תגובות לפוסט,

לייקים והבעות רגש, שיתופים ועוד פרמטרים שבסופו של דבר יקבעו אם הפוסט יופיע

על ציר הזמן שלכם, ואם כן, אם יופיע בחלקו העליון או שתצטרכו לגלול די הרבה כדי להגיע אליו.

משמעות העדכון הזה היא שפוסטים שזכו למעורבות גדולה יותר, יקבלו חשיפה גדולה יותר

והאלגוריתם החדש יוכל לצפות מראש אילו פוסטים אלה יהיו. התוצאה היא, שפוסטים אישיים

יופיעו במקום גבוה יותר מאשר תוכן ציבורי. אף על פי כן ולמרות הכל, יש כמה דרכים להופיע

בראש הניוז פיד:

א. כל שעליכם לעשות הוא לבקש מהעוקבים שלכם ללחוץ על “ראה/י תחילה” או SEE FIRST

וכך הם יראו את הפוסטים שלכם במעלה הניוז פיד שלהם.

ב. סרטוני לייב יקבלו חשיפה גדולה יותר, מאחר והם יוצרים פי 6 יותר אינראקציה מסרטונים רגילים.

ג. פוסטים של עסקים מקומיים המציעים אירועים שונים ופרסומים רלוונטיים, יקבלו גם הם קדימות בחשיפה.

 

לסיום, מה שחשוב לדעת, הוא כי פייסבוק תעניש פוסטים המזמינים את הגולשים במפורש לבצע מעורבות,

מה שנקרא בעגה המקצועית: “פתיון מעורבות”  (engagement bait).

עכשיו אם אתם רוצים להמשיך ולהתעדכן בחידושים ובעדכונים של פייסבוק, כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

https://www.facebook.com/otsmacenter/

לחצו על התפריט FOLLOWING או עוקב/ת ובחרו /ראה/י תחילה או SEE FIRST.

מבטיחים להמשיך ולהיות שם… מעודכנים, להוטים ונחושים.

פורים שמח!!!

יוליה והצוות

———————————————————————————————

 יומיים אחרונים למבצע על מיני קורס לשיווק ופרסום בפייסבוק בשלושה שלבים בלבד

349 ש״ח בלבד במקום 949 ש״ח

אל תפספסו!

https://otsma.ravpage.co.il/purimmaraton

או התקשרו: 054-3974293 (מורן)

תגובות פייסבוק

תגובות


הצטרפו לרשימת התפוצה
וקבלו מדריך מתנה!

דואר אלקטרוני*

 

אני מאשר/מאשרת קבלת דיוור פרסומי במייל

 



ישראל היום