מהו מבחן A/B בפרסום ממומן?

פורסם ב 03 Sep 17

כל התלמידים התחילו היום את בית הספר

וגם לי התחשק לשים נעלי עקב של מורה ולהעביר שיעור גם מעניין וגם מועיל.

בבקשה תכתבו לי בתגובות בסוף אם אכן הצלחתי (:

מבחן A/B בקידום ממומן בפייסבוק מהו ?

מבחן A/B עוזר למפרסמים בפייסבוק להבין איך חלקים שונים של הקמפיין (המודעות או הקהלים לדוגמה) משפיעים על התוצאות שלו.

לדוגמה, מבחן A/B מאפשר לך לבחון גרסאות שונות של המודעות כדי לראות מה משיג את הביצועים הטובים ביותר ולשפר קמפיינים עתידיים.

בדיקה נוספה שאפשר לעשות עם מבחן A/B היא לבדוק בקלות את אותה מודעה בשני קהלים שונים כדי לראות איזה קהל מספק ביצועים טובים יותר.

היות והמטרה שלנו היא תמיד לשפר את התוצאות של הקמפיינים שלנו בקידום ממומן בפייסבוק, השימוש במבחן A/B מתבצע כדי לבדוק איך שינויים במשתנים שונים, עשויים להשפיע על הצלחת המודעות ולשפר בהתאם.

איך פועל מבחן A/B בפייסבוק?

תכונת מבחן A/B בקידום ממומן בפייסבוק מאפשרת למפרסמים ליצור סדרות מודעות מרובות ולבחון אותן זו מול זו כדי לגלות אילו אסטרטגיות מפיקות את התוצאות הטובות ביותר.

כך זה עובד:

מבחן A/B מחלק את הקהל שלך לקבוצות אקראיות ללא חפיפה ביניהן, שרואות סדרות מודעות בעלות קריאייטיב זהה.

חלוקה אקראית זו עוזרת להבטיח ביצוע הוגן של הבדיקה, מכיוון שגורמים אחרים לא ישפיעו על תוצאות ההשוואה בין הקבוצות.

היא מבטיחה גם שכל אחת מסדרות המודעות תקבל הזדמנות שווה במכירה הפומבית.

בכל אחת מסדרות המודעות שנבדקות יש הבדל ייחודי אחד, שנקרא משתנה.

המשתנה יכול להיות סוגי קהל, מיקומים או מיטובי הצגה שונים.

פייסבוק תשכפל את המודעות ותשנה רק את המשתנה האחד שתבחר.

כדי לקבל את התוצאות המדויקות ביותר ממבחן A/B, תהיה לך הזדמנות לבחון משתנה אחד בלבד בכל פעם.

לדוגמה, אם אתה בוחן שני קהלים שונים זה מול זה, אינך יכול גם לבחון שני מיטובי הצגה בו-זמנית,

מכיוון שלא תוכל לדעת בוודאות איזה שינוי השפיע על הביצועים.

מבחן A/B מבוסס על אנשים ולא על קובצי Cookie, והוא אוסף תוצאות ממכשירים מרובים.

הביצועים של כל סדרת מודעות נמדדים בהתאם למטרת הקמפיין ואז מתועדים ומושווים.

סדרת המודעות בעלת הביצועים הטובים ביותר מנצחת.

לאחר השלמת המבחן, תקבל התראה והודעת דוא”ל שתכיל את התוצאות.

תוכל לבסס את אסטרטגיית המודעות שלך על נתונים אלה, והם יעזרו לך לתכנן את הקמפיין הבא.

כיצד תוכל ליצור מבחן A/B?

לאחר לחיצה על הכפתור הירוק במנהל המודעות ״צור מודעה״

ובחירה של מטרת המקפיין, יופיע לך צ׳ק בוקס קטן בו אפשר לסמן ב-v את הבחירה במבחן A/B טסטינג

מצרפת צילום מסך

unnamed

שים לב שמבחן A/B אינו זמין לכל המטרות העסקיות בשלב זה.

בשלב הזה מבחן A/B בפייסבוק תומך במטרות פרסומיות הבאות:

– קמפיין המרות (בדף נחיתה או באתר)

– קבל התקנות של האפליקציה שלך (התקנות אפליקציה לנייד)

– קמפיין לידים מובנה של פייסבוק

מגבלות מבחן מבחן A/B

כאמור מבחן A/B עדיין לא פתוח בכל סוגי הקמפיינים.

בנוסף, כדי להפעיל מבחן A/B דרוש קמפיין עם תקציב מינימום (די גבוה לתקציבים של עסקים קטנים בתחילת הדרך), לפי דרישת פייסבוק, בהתאם לגודל הפיצול שנבדק.

סף תקציב המינימום מיועד לעזור להבטיח תוצאות מיטביות של המבח.

הגדרת התקציב

פייסבוק קובעת תקציב מינימום נדרש בהתאם לגודל הפיצולים ולהערכה של הסכום שסביר שיפיק מבחן משמעותי.

פייסבוק גילתה שתקציב המינימום הנדרש (או סכום גבוה יותר) יעזור להבטיח נתונים מספיקים כדי לקבוע בוודאות מנצח במבחן.

התקציב והתפוצה יחולקו בין סדרות המודעות.

אתה יכול לבחור לחלק אותם באופן מאוזן או לבחור לשקלל סדרת מודעות אחת יותר מהאחרות, לפי העדפתך.

הגדרת התזמון

פייסבוק ממליצה על תזמון מינימלי של 3 ימים ותזמון מקסימלי של 14 ימים למבחני A/B.

מבחנים קצרים מ-3 ימים עשויים להפיק נתונים שלא יספיקו לקביעה ודאית של מנצח,

ומבחנים ארוכים מ-14 ימים עשויים לגרום לניצול לא יעיל של התקציב, מכיוון שבדרך כלל ניתן לקבוע את המנצח במבחן לפני שחולפים 14 ימים.

אילו סוגי משתנים ניתן לבדוק?

למפרסמים תהיה אפשרות לבצע מבחן A/B של המשתנים הבאים:

קהל יעד

מיטוב הצגה

מיקומים

במסגרת קמפיין יחיד, ניתן לבחון משתנה אחד בלבד בכל פעם.

קהלים:

בשלב זה, מבחן A/B זמין רק לקהלים שמורים.

לדוגמה, אתה יכול לבחור שני קהלים שמורים שונים ולבחון אותם זה מול זה.

אם עדיין אין לך קהלים שמורים, אתה יכול ליצור קהלים שמורים חדשים ב’מנהל המודעות’.

מבחנים אפשריים שאפשר להפעיל:

קהל שמור (A) לעומת קהל שמור (B)

קהל שמור (A) לעומת קהל שמור (B) לעומת קהל שמור (C)

מיטובי הצגה:

ניתן גם לבצע מבחן A/B של מיטובי הצגת מודעות.

לדוגמה, אפשר לבחור למטב להמרות במבחן אחד ולקליקים על קישור במבחן אחר.

מבחנים אפשריים שאפשר להפעיל:

מיטוב להמרות (A) לעומת מיטוב לקליקים על קישורים (B)

מיטוב להמרות בחלון המרות של יום אחד (A) לעומת מיטוב להמרות בחלון המרות של 7 ימים (B) לעומת מיטוב לקליקים על קישורים (C)

מיקומים:

ניתן לבצע מבחן A/B של מיקומים.

לדוגמה, אתה יכול לבחור מיקומים אוטומטיים או להתאים אישית מיקומים כדי להגדיר היכן אתה רוצה שהמודעות יופיעו.

מבחנים אפשריים שאפשר להפעיל:

בחר מיקום אוטומטי (A) לעומת מיקום מותאם אישית (B)

פייסבוק ממליצה לבחון מיקומים מותאמים אישית מול מיקום אוטומטי, במקום לבחון מיקומים מותאמים אישית זה מול זה.

מה עושים עם התוצאות של מבחני A/B טסטינג?

לאחר שתקבל את התוצאות של מבחן A/B,

תוכל לעיין בהן כדי לגלות נתונים על סדרת המודעות שהשיגה את הביצועים הטובים ביותר.

נתונים אלה יוכלו לעזור לך לקבוע אסטרטגיית מודעות ולתכנן את הקמפיין הבא.

לדוגמה, אם בחנת מיטובי הצגה שונים, ומיטוב לאלף הופעות השיג את הביצועים הטובים ביותר,השתמש במיטוב הצגה זה בקמפיין הבא.

לחלופין, אם בחנת קהל בגילאי 18‏-30 והוא השיג ביצועים טובים יותר מקהל בגילאי 31‏-43, תוכל לבדוק קהל בגילאי 18‏-30 מול טווח גילאים שונה כדי לראות אם הוא משיג שוב ביצועים טובים יותר.

מבחן A/B מאפשר לך לבחון איזו אסטרטגיית מודעות מתאימה לך ואיזו לא.

על ידי בדיקת סדרות המודעות שהשיגו את הביצועים הטובים ביותר (או הגרועים ביותר), תוכל להעריך טוב יותר מה סיפק את הערך המרבי.

לסיכום, האם אני ממליצה על בחינת תוצאות קמפיינים באמצעות מבחני A/B טסטינג

אז התשובה היא כן, אבל במקרה ויש תקציבים משמעותיים העומדים לרשותך ואתה מנהל קמפיינים באופן שוטף וזה לא נסיון חד פעמי או כזה שיחזור על עצמו בעוד כמה חודשים.

מקווה השיעור הראשון שלנו עבר בהצלחה (:

חזרה לשגרה מהנה

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות


הצטרפו לרשימת התפוצה
וקבלו מדריך מתנה!

דואר אלקטרוני*

 

אני מאשר/מאשרת קבלת דיוור פרסומי במייל

 



ישראל היום