יצירת קהלים בפייסבוק – כלים שכל מפרסם בפייסבוק חייב להכיר

פורסם ב 08 Nov 17

 אחרי שלמדתם את הבסיס, התנסיתם בקמפיינים ואפילו הבנתם את ההגיון שעומד מאחורי פילוח ו יצירת קהלים בפייסבוק,
הגיע הזמן לעשות צעד קדימה בהבנה ובשימוש בכלים הפרסומיים המתקדמים
שיתנו לכם לא רק הרבה יותר אפשרויות להגיע לקהלים הכי טובים והכי מדויקים שלכם,
אלא גם יוזילו לכם את העלויות בצורה דרמטית.

 אז קבלו את מילון המונחים המתקדם לעולם הפרסום הממומן .
נתחיל מהנכסים הכי חשובים בפרסום  – יצירת קהלים בפייסבוק.

קיימות 3 קטגוריות של קהלים:
קהל שמור, שזהו הקהל מבוסס טרגוט בפייסבוק, קהל שיצרנו בפייסבוק ושמרנו אותו לצורך פרסום חוזר.
קהל מותאם אישית, או בשמו המקורי Custom Audience.
זהו הקהל שאני קוראת לו “שלי מהבית”.
הוא כולל בדרך כלל קבצי אקסל שיש לנו במחשב של קהלים פוטנציאליים לשיווק.
על פי רוב אלו הם קהלים שמאיזשהי סיבה, ובדרך כלל גם באיזשהי רמה, כבר מכירים אותנו.

יש 3 סוגים של קהלים מותאמים אישית שרלוונטיים במיוחד לבעלי עסקים קטנים שמשווקים בפייסבוק:

1. קהלים מותאמים אישית מרשימת לקוחות
קובץ רשימת תפוצה למשל, הוא קהל מותאם אישית.
גם כל קובץ אחר שהכנתי והזנתי לפייסבוק, הוא קהל מותאם אישית, כמו למשל קובץ של
בעלי מקצוע שרכשתי מן המוכן (במקרה הזה לא מדובר בקהל שמכיר אותי).
קובץ מתעניינים ממערכת crm או אפילו מקובץ אקסל מנוהל ידנית.
פרסום בפייסבוק לקהל זה למעשה מאפשר לי גישה מלאה לקהל הזה.
אמנם, אם מדובר ברשימת תפוצה, יש לי אפשרות להגיע לקהל הזה גם דרך המייל,
אבל ללא שום יכולת לשלוט על אחוזי פתיחה (מי שמשווק במייל מכיר את ההתמודדות
המסתכלת עם אחוזי פתיחה נמוכים בתקופה אחרונה).

בפייסבוק יש לי את האפשרות להגיע לכמעט 100% צפיה במודעות עם המסרים שלנו
וזאת באמצעות אותו קהל הנקרא קהל מותאם אישית.

מה יוצא לנו מזה?
סיכוי גדול משמעותית ללקוחות פוטנציאליים שהופכים ללקוחות בפועל.
רשימת התפוצה שלנו היא רשימה של אנשים הכי ״חמים״ לקנות מאיתנו.
בפייסבוק אנחנו יכולים להגיע לכולם, בזמן קצר יחסית, בלי יותר מדי מאמץ וללא שום מגבלות.
ואם אנחנו יכולים להגיע לקהל הכי מדויק שלנו, מה עוד אנחנו צריכים?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~   

בשבוע הבא, ביום ג׳, אקיים מרתון פרסום ממומן בו אדגים בצורה מפורטת שימוש נכון בקהלים מותאמים אישית.
המרתון יוקלט ויהפוך למיני קורס לצפיה חוזרת ויישום קל

https://otsma.ravpage.co.il/Advanced

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

2. קהלים מותאמים אישית של מעורבות
קהל הכולל אנשים שגילו מעורבות בתוכן שלך בפייסבוק.
המונח ‘מעורבות’ מתייחס לפעולות כמו יצירת
מעורבות כלשהי עם התוכן שפרסת בדף העסקי שלך
(לייק, שיתוף, תגובה או אפילו לחיצה על ״קרא עוד״ בפוסט)
הקדשת זמן לצפייה בסרטונים שלך או פתיחת טופס הלידים.

עם יצירת קהל מעורבות, פייסבוק מאפשר לך בחירה במספר הימים הרצוי לאיסוף רטרואקטיבי של הקהל.
הקהל עובר רענון כל הזמן ולמעשה ממשיך להיאסף כל עוד ממשיך קהל להפגין מעורבות.
איכותו של קהל המעורבות טמונה בעובדה שהוא כבר נחשף לעסק שלך לפחות פעם אחת
ובחלק מהמקרים בחר להמשיך ולעקוב אחריך, מה שהופך אותו לחלק מקהילה פוטנציאלית
שמהווה מטרה עיקרית בפרסום פוסטים, סרטונים ותכנים אחרים בפייסבוק.

מה יוצא לנו מזה?
היכולת לזקק את הקהלים שלנו ולפנות רק לאלה שהסיכוי הכי גדול שיקנו מאיתנו.
במקום לפנות שוב ושוב לעשרות אלפי אנשים, אנחנו מקטינים את הטווח משמעותית (לאלה שכבר נחשפו אלינו),
מקטינים עלויות פרסום (כי הקהל יותר מדויק ויותר קטן) ומגדילים דרמטית את הסיכוי לפניות (קהל הרבה יותר חם).

3. קהלים מותאמים אישית מהאתר
בניגוד לקהלים מותאמים אישית של מעורבות, המודדים פעולות של הקהל שלך בפייסבוק,
קהלים מותאמים אישית מהאתר שלך מודדים פעולות באתר שלך. המדידה מתבצעת באמצעות פיקסל
וארועים (מונחים שיפורשו בנפרד בהמשך).
איכויותיו הגדולות של קהל המבקרים באתר קשורות למידת הדיוק שלו, הגדולה לאין שיעור מכל קהל מפולח.
מדובר בקהל שכבר נחשף לעסק שלך לפחות פעם אחת, התעניין בו במידה כלשהי (אחרת לא היה נכנס לאתר),
ולכן הקהל הפוטנציאלי הקלאסי עבורך לפרסום חוזר (שנקרא גם רימרקטינג. הסבר בהמשך).

גם כאן, פייסבוק מאפשר לך בחירה במספר הימים הרצוי לאיסוף רטרואקטיבי של הקהל. בהנחייה לחזור 30 יום אחורה, למשל, אם אדם ביצע פעולה
29 ימים לפני כן, הוא ייכלל בקהל, אולם אם לא יבצע פעולה נוספת ביום הבא, יוסר מהקהל.
כל אדם חדש שיבצע פעולה בפרק הזמן שבחרת יתווסף והקהל יעבור רענון כל הזמן.

מה יוצא לנו מזה?
מה הסיכוי שיקנה מאיתנו מישהו שלא שמע עלינו מעולם, לעומת מישהו שראה פרסום שלנו, הסתקרן ונכנס לקישור
שוטט באתר/בדף הנחיתה, קרא עלינו והתחיל איתנו את מסע ההכרות? אין שאלה נכון?
אז איך יש עדיין בעלי עסקים שמנהלים אתר, משקיעים בו אבל במקום לפנות ישירות לקהל שנכנס אליו
פונים לכל מיני קהלים חדשים שמעולם לא שמעו עליהם? לא משהו שההגיון יודע להסביר.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

בשבוע הבא, ביום ג׳, אקיים מרתון פרסום ממומן בו אדגים בצורה מפורטת שימוש נכון בקהלים מותאמים אישית מאתר אינטרנט ורימרקטינג
המרתון יוקלט ויהפוך למיני קורס לצפיה חוזרת ויישום קל

https://otsma.ravpage.co.il/Advanced

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

המונח הבא שנדון בו, עדיין בתחום הקהלים, הוא קהל דומה, הנקרא לוקאלייק (LOOKALIKE).
קהל דומה הוא למעשה קהל אשר המאפיינים שלו דומים למאפיינים של הקהל שבחרת (לכן רצוי שיהיה
זה הקהל הטוב ביותר שלך). כך, פייסבוק מאפשרת לך להגיע לאנשים חדשים שסביר שיתעניינו בעסק שלך
מכיוון שהם דומים ללקוחות הקיימים הטובים ביותר שלך.
הקהל הדומה המינימלי שניתן לבנות הוא בן כ-60,000 אנשים, המהווה למעשה 1% מהאוכלוסייה.
ניתן להגדיל את האחוז, אולם אז מידת הדיוק תהיה קטנה יותר מטבע הדברים.

מה יוצא לנו מזה?
יוצא לנו קיצור דרך משמעותי. במקום לחפש את הקהל שלנו מבין חמישה וחצי מליון גולשים,
מה שאנחנו עושים זה אומרים לפייסבוק:
״רואה את הקהל הזה? (נניח קהל לקוחות שלנו או קהל של רשימת תפוצה שלנו)
תמצא לי כמה עשרות אלפים שהכי דומים למאפיינים של הקהל המקורי״
והפרסום לקהל הזה יהיה אפקטיבי משמעותית מכל קהל קר אחר!!!

ואם בקהלים עסקינן, מהו הפיקסל ולמה הוא כל כך חשוב בעבודת הפרסום הממומן שאנו עושים בפייסבוק?
הפיקסל הוא למעשה קטע קוד, שבאמצעות שתילתו במקום הנכון באתר/בדף הנחיתה שלנו, הוא יודע
לסמן עבורנו את כל מי שעובר דרכו ולאסוף אותו.
מדובר בכלי ניתוח מדהים, שמאפשר לנו למדוד את אפקטיביות הפרסום על ידי הבנת הפעולות
שאנשים מבצעים באתר/בדף הנחיתה ולמקד את אסטרטגיית הפרסום בפייסבוק.

באמצעות הפיקסל אנחנו יכולים להגיע לקהל הכי מדויק לנו, שביקר בעמוד מסוים או ביצע פעולה מסוימת;
למטב את הקהל למטרה מסוימת, כמו למשל למטרת רכישה; למדוד ולנתח תוצאות של קמפיין לקהל מבוסס
כתובת URL (הנמדד על ידי פיקסל).

אז איך הפיקסל “יודע” אחרי איזה קהל עליו לאסוף עבורי?
בשביל זה נולד קוד ארוע.
זהו קוד נוסף, הנשתל בעמודים ספציפיים בהם נרצה למדוד את הפעולה המסוימת שמבצע הקהל שלנו,
כמו למשל רכישה (אז יישתל קוד הארוע בדף התודה שאליו מועבר הרוכש לאחר ביצוע הרכישה).
ישנם 9 סוגי ארועים, המתאימים לסוגים שונים של פעולות מדידות המבוצעות באתר/בדף הנחיתה.

ואיך כל אלה קשורים להמרות?
בפשטות, המונח המרה הוא תהליך שינוי הסטטוס שעובר אדם בעקבות פעולה שביצע.
כלומר, אם הוא נכנס לאתר וביצע רכישה, הוא הפך מגולש לרוכש. אם נרצה לעקוב אחר הקהל
המבצע שינוי זה, או במונח המקצועי “המרה”, נשתול פיקסל וקוד ארוע שיעקבו אחר קהל זה
ובמקביל נקים קמפיין המרות, הממטב את הקהל על פי הסבירות שיבצעו את הפעולה שהוגדרה על ידינו
כהמרה, במקרה שלנו רכישה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

בשבוע הבא, ביום ג׳, אקיים מרתון פרסום ממומן בו אדגים בצורה מפורטת שימוש נכון בפיקסלים וקמפיין המרות
המרתון יוקלט ויהפוך למיני קורס לצפיה חוזרת ויישום קל

https://otsma.ravpage.co.il/Advanced

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אחרון והחביב מכולם – הרימרקטינג.
רימרקטינג עוזר לך לפרסם לאנשים שבוודאות מתעניינים במוצרים שלך, מה שבהכרח מביא לך
יותר תגובות ויותר מכירות!
איך זה קורה?
נניח שפרסמת סרטון מקצועי בדף העסקי שלך ונתת בו טיפ על איך מורידים חום אצל ילד ללא שימוש
בכימיקלים כמו אקמול ונורופן (הסרטון אגב יכול היה להיות מפורסם עם או בלי קידום ממומן)
וצפו בסרטון הזה X אנשים. שבוע לאחר מכן יצאת עם פרסום הדרכה על טיפול מקיף במחלות הילדים ללא כימיקלים.
הרי הקהל הראשון שראוי לפרסם לו את ההדרכה הזאת יהיה הקהל של הצופים בסרטון שפרסמת.
כי אם הם צפו בסרטון הזה, הם גם מתעניינים בנושא הזה והם גם מכירים אותך כבר ומעריכים אותך על הטיפים שנתת.

הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות רימרקטינג לצופי הסרטונים. ככה לא נעבוד עם קהל מרחבי הפייסבוק
שאולי מתעניין ואולי לא, אלא עם קהל מדויק שבוודאות מתעניין בנושא הזה. הקטע עם רימרקטינג,
שהקהל המדויק הזה גם מוזיל עלויות. הרי ידוע שככל שהקהל מדויק יותר העלויות זולות יותר והתוצאות
אפקטיביות יותר.

עכשיו נניח שקידמנו משהו באמצעות דפי נחיתה. מדריך כלשהו, דו״ח, מתנה, הרשמה לסדנא. כל דבר.
בקמפיינים מהסוג הזה לעולם לא יהיו 100% המרה. ברוב המקרים אחוזי המרה נעים בין 10-70%.
זה אומר שיש הרבה יותר אנשים שנכנסים לדף הנחיתה אבל לא עושים בו את הפעולה שרצינו שיעשו.
הסיבה שהם לא עושים את זה היא ברוב המקרים הפרעות הקשב והריכוז שלהם, שיכולות להיות גם הילדים
שהתחילו לריב ברקע, טלפון מפקיד הבנק או מאראלה ממפעל הפיס, התראה מרתקת מחבר שהתחיל
שידור לייב ועוד אלף ואחת סיבות.
הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לתת לאותם המקליקים צ׳אנס נוסף להרשם.

איך עושים את זה?
באמצעות רימרקטינג.
אין טעם לרוץ ולהוציא כסף על להראות את הפרסום שלנו לאנשים חדשים בפייסבוק אם האנשים שכבר
הקליקו על המודעה שלנו לא ראו את המודעה לפחות עוד פעמיים-שלוש נוספות. מי שעושה את זה מבזבז את כספו
והבזבוז שלו עולה פי כמה וכמה על עלות ההדרכה של הרימרקטינג.

רימרקטינג הוא כלי סופר אפקטיבי לכל מפרסם בפייסבוק!
בשבוע הבא, ביום ג׳, אקיים מרתון פרסום ממומן למתקדמים, בו אדגים בצורה מפורטת
שימוש נכון בכל המושגים שציינתי עד כה.
מרתון יערך על פני שלושה שיעורים רציפים במחשב שלך והוא יוקלט ויהפוך למיני קורס לצפיה חוזרת ויישום קל.

ימי ההרשמה הנוכחיים למרתון מאפשרים לך להרשם אליו במחיר טרום הפקת קורס.
מומלץ ממש לנצל אותם לרישום:

https://otsma.ravpage.co.il/Advanced

יאללה, אז נשתמע במרתון?!

מקווה בשבילך שהתשובה חיובית 

יוליה

תגובות פייסבוק

תגובות


הצטרפו לרשימת התפוצה
וקבלו מדריך מתנה!

דואר אלקטרוני*

 

אני מאשר/מאשרת קבלת דיוור פרסומי במייל

 



ישראל היום