הסטייט אוף מיינד המוטעה בשימוש בפייסבוק

פורסם ב 22 Sep 13

הי לך,

המשך חג שמח!

הפעם כתבתי משהו ארוך יחסית עם תובנה אחת מאוד משמעותית.

עסקים רבים הבינו כי בפייסבוק טמון פוטנציאל עסקי גדול ולכן הם מנהלים בו דפים עסקיים.

אבל על אף ההשקעה בפעילות השוטפת בפייסבוק, התחושה שמלווה אותם היא שלא קורה שם כלום. מבחינה עסקית כמובן.

הם מפרסמים סטטוסים באופן שוטף, מעלים תמונות ומשתפים קישורים אבל מרגישים שההשקעה שלהם הולכת לריק.

אז למה זה קורה בעצם?

בגלל התפיסה המוטעית של בעלי העסקים ומנהלי הדפים לגבי איך משתמשים בערוץ השיווקי הזה.פייסבוק הוא לא לוח מודעות משוכלל.

הוא הפלטפורמה שלך ליצור שיח עם הלקוחות שלך או הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

להבדיל מכמעט כל הערוצים השיווקיים האחרים, פייסבוק הוא הערוץ השיווקי היחיד שמאפשר לך ליצור דו-שיח עם העוקבים שלך. משהו שאתה לא יכול לעשות לא במודעה בעיתון, לא בפרסום חוצות ולא באמצעות רשימת התפוצה.

וזה ההבדל הגדול.

היכולת הזו, לייצר דו שיח, משרתת אותנו, בעלי העסקים מ-4 בחינות:

  1. היא יוצרת מעורבת אצל הלקוחות. ככל שהם מעורבים יותר בעשיה שלנו, כך הם מכירים אותנו יותר, אוהדים אותנו יותר, מחוייבים אלינו יותר ויהיו מוכנים לקנות מאיתנו יותר.
  2. אנחנו יכולים לפתח מולם שיח שמאפשר לנו להבין את הרצונות שלהם, העדפות שלהם, התנגדויות שלהם ועוד. כל המידע הזה יכול להיות מתורגם לפעולות שיווקיות מיידיות.
  3. פייסבוק מקדם יותר את התוכן שלנו בקרב אותם האוהדים המעורבים משום שהוא “מבין” שהתוכן שלנו מעניין אותם (למי שלא מכיר, חשוב לדעת שפייסבוק לא מפרסם את התוכן שלנו לכל האוהדים באותה המידה אלא על פי רלוונטיות התוכן לאוהדים. כלומר ככל שאוהד יגיב יותר לתוכן שלנו כך התוכן יתועדף למקום גבוה יותר בניוז פיד שלו)
  4. הפצה ויראלית – ככל שהחברים שלנו מגיבים יותר לתוכן שלנו כך גם החברים של החברים שלנו נחשפים יותר לתוכן שלנו. זה כמובן מאפשר לנו להרחיב את מעגל הלקוחות שלנו

אז מה עושים כדי “להחיות” את הפעילות בדף?

  1. משנים את הסטייט אוף מיינד
  2. יוצרים סביבה ואוירה של תגובות. כשהאוהדים רואים שיש תגובות זה מעודד אותם להתחיל להגיב גם. זה פתאום לא מאיים כל כך להשמיע את קולך בדף שומם. זה לא בושה לבקש מהחברים שלנו או מהלקוחות האוהדים שלנו להגיב. בהתחלה זה מעט מאולץ אבל זה הולך ומשתפר במהירות שיא. חשוב לזכור שאנשים מחפשים את האינטראקציה הזו כשהם נמצאים בפייסבוק לכן חשוב רק להצית את השדה הקוצים הזה.
  3. שואלים שאלות, מעלים נושאים לדיון, נוגעים בסוגיות כואבות שמטרידות את הלקוח או מעלים סטטוסים שגורמים לו לשבח את הפעילות שלנו.
  4. מגיבים לכל תגובה ובאופן מיידי. זה מראה ללקוח שלנו שיש מי שמקשיב לו, שיש מי שאכפת לו מהדעות שלו. זה גם מה שיתן לו מוטיבציה להגיב בפעם הבאה.
  5. עושים פעילות שוטפת, רצוי לפחות 3 פעמים בשבוע. לא נעלמים. לא מעדכנים סטטוסים רק כשיש לנו מה להודיע אלא מחפשים ויוזמים דיונים באופן שוטף.

איך בודקים אם יש שיפור?

פייסבוק מראה לנו 2 נתונים סטטיסטיים בסייסים

  1. מספר האוהדים שיש לנו בדף – אותה כמות הלייקים הידועה והמפורסמת שכולם דואגים להגדיל.
  2. מספר אנשים שמדברים על זה – נתון שנמצא ממש ליד כמות הלייקים, מתחת לשם הדף ומשום מה נוהגים להתעלם ממנו. המספר הזה מראה לנו כמה אנשים יצרו קשר עם הדף שלנו במהלך השבוע האחרון. יצרו קשר הכוונה לעשו לייק, שיתפו או הגיבו לאחת מהפעילויות של הדף שלנו.

    כמו שחשוב להגדיל את הכמות הלייקים כך גם חשוב להגדיל את המספר של האנשים ש”מדברים על זה”.

 שיהיה לך שבוע נפלא

וחג סוכות שמח!

תגובות פייסבוק

תגובות


הצטרפו לרשימת התפוצה
וקבלו מדריך מתנה!

דואר אלקטרוני*

 

אני מאשר/מאשרת קבלת דיוור פרסומי במייל

 



ישראל היום